the crazy pack

Alla inlägg under september 2010

Av thecrazypack - 7 september 2010 18:49

Idag hittade jag en stor halmbal på promenaden. Den var jättehög, men skicklig som jag är flög jag upp på den (visst matte gav kanske lite stöd för rumpan). Fattar ni hur stor världen faktiskt är?! Man ser jättelångt om man står på en stor halmbal! Långt långt bort tittade jag och sög in alla dofter. Och långt där borta så såg jag den, den fina traktorn som gjorde halmbalar. När ja blir stor skall jag ha en egen traktor att köra! En som kan göra mina egna halmbalar. Tänk vad bra! Och vad avundsjuka alla andra skulle vara. :P För det skulle vara MINA halmbalar och MIN traktor! Kanske att husse kunde få vara med och köra traktorn, han är ju en bra chafför till min bil iaf...


Ja ja, efter en stund uppe på min fina halmbal med den fantastiska utsikten började gnällspiken till lillebrorsa gnälla. Jag låtsades inte höra. Ignorera är nämligen bästa sättet att bli av m problembeteenden har jag hört. När han väl tystnade s började matte istället. *suck* Aldrig får man njuta i lugn och ro. Jag väntade ut mattes tjat (vill ju inte uppmuntra sånt) och när hon slutat tjata belönade jag henne med att hoppa ner så vi kunde gå hem.


Matte tog kort på mig uppe på balen m mobilen, men tydligen så är hon inte teknisk nog att få in bilden på datorn, så ni får hålla till godo med en annan bild på snygga mig.

 

/Gimli

Av thecrazypack - 6 september 2010 13:33

För nästan tio år sen lovade jag Veto att OM vi någonsin bodde så att hon kunde få en uterastgård, så skulle hon få det. Denna sommaren har hon fått den där rastgården. I helgen fick den lite mer hyllor och annat spännande för katterna att undersöka och leka med.

     


Hur nöjd Veto är vet jag inte om jag skall vara ärlig. Hon ser nog inte lika allvarligt på löften som jag & skulle nog hellre se att hon slapp rasgården och fick göra vad hon ville, LÖS, istället.

 

Virus däremot tyckte att det var superkul att undersöka allt igår och kutade runt som den vilde han är.

     

Av thecrazypack - 5 september 2010 22:24

Gimli har fått en del förmåner den sista tiden. När matte legat i sängen och kollat på tv har han hållt henne sällskap. Det är mysigt att ha Gimli vid sin sida, så man alltid kan ta på honom, lukta och gosa!    Tanken var dock att sängen är tillåtet när matte eller husse vill ha sällskap. Gimli verkar dock tycka annorlunda & så fort man vänder ryggen mot sängen så är han där. Efter att ha kört ner honom två gånger på mindre än en halv minut gav jag upp i fredags och valde att "inte se" honom när han hoppade upp igen. Och sen dess så ligger han i sängen och njuter på dagarna, vilket faktiskt värmer i hjärtat. Jag va väl dock tveksamt lycklig då jag hittade en brädbit och flis i sängen m honom idag

 

Men man kan inte annat än älska honom   

Av thecrazypack - 4 september 2010 20:07

Idag packade vi väskan m fika och tryckte in oss alla i golfen för en utflykt till vackra Tåkern http://www.lansstyrelsen.se/NR/rdonlyres/11A6C74D-A5B3-42B3-ACAA-7269EF42CD46/0/T%C3%A5kern_folder.pdf


Det var en ljuvlig dag och vissa var mer laddade än andra

 

 

 


 


Hundarna var på lysande humör och hittade en massa roliga saker att göra

     


Finns det något som Parker älskar så är det miljön kring Tåkern

   


De andra trivs ganska så bra de med :)

 

 


Felix låg titt som tätt på backen och sprattlade

     


Även Enya gnodde gärna in sig i de goa dofterna, här m en fjäder i mun

   


Det är nåt visst med miljön kring Tåkern

 

En himla massa vass, så man undrar ju varför det behövs gömslen ;)

     


Det finns mer än vass & fåglar att titta på dessutom

 

Även om D hade kikarn framme en hel del

 

Det hörs när så många starar lyfter!

 

Felix såg till att gno in sig riktigt ordentligt idag :P

 

Parker tyckte det var kul att busa m en fjäder

   


Det är något läkande över Tåkern

     


sen traskade vi hemåt

 

Av thecrazypack - 2 september 2010 22:04

Ikväll var det dax för agilitykurs igen. Veckan som varit har verkligen inte varit Enya & mattes, så jag var lite fundersam hur det skulle gå. Men som vanligt så gick det superbra. Hon är verkligen bäst Enya & jag hoppas att bilen fortsätter att fungera så vi kan fortsätta att gå kurser nu ett tag framöver. Vi behöver båda det!


Idag övade vi på att gå runt en kon. Enya testade det mesta & skall jag vara ärlig vet jag inte om hon fattade vad jag egentligen ville. Men hon hade kul och jag likaså. Tass på kon, välta kon, hopp över kon och gå runt kon var lite av de sakerna hon tyckte var roligast :P


Sen började vi på slalom m en första port. Hade jag Enya på vänster sida gick det kanon. Hon far fram och slänger sig lycklig igenom. Men av någon anledning var det mycket svårare om hon var på höger sida. Hon är ju van att gå på den sida m & det brukar inte krångla till det, men nu vat det svårt. Dessutom syntes det tydligt att vi haft en sämre vecka för hon blev lite orolig och stressad och försökte ännu mer och hann trasslain sig ganska så mkt ibland. Men när hon valde att testa att ställa sig mot ena pinnen m framtassarna upp på den fnissade jag lite extra. Hon gör det med typ ALLT vi ställer framför henne! Har jag förstört min hund m att skicka henne upp på allt? Fast hon tycker ju att det är kul. :)


På agilitybanan tränade vi på två olika hunderkombinationer och sen tunneln m ett hinder bakom. Enya var snabb som vinden. Vad annars?! Själv har jag ju inte en suck att hinna med. Hade henne helt lös idag när vi körde det, då kopplet skulle pajat annars. Tur nog hade jag kalkon i fickan oxå, så trots att de andra hundarna var riktigt nära struntade hon helt i dem. :) Kalkon, matte och hinder var klart roligast idag. :)


Nu ligger Enya trött i sängen bredvid mig, medan Parker står och undrar varför ingen vill leka med honom. Han har ju haft såååå tråååååkigt idag!

Ovido - Quiz & Flashcards