the crazy pack

Alla inlägg under september 2010

Av thecrazypack - 14 september 2010 23:12

Vet ni att det är förbannat tråkigt att vara sjuk?! Jag är så j-vla less på att ligga i sängen och inte orka nånting! Två gånger har jag sovit middag idag, men har knappt orkat nåt ändå. Jag hade hoppats må tillräckligt bra för att orka retas lite m D idag iaf, men inte ens det har jag orkat :( Hostan har kommit och ja hostar på så gott det går. Fick köpt slemlösande på apoteket idag, så m lite tur får jag upp den där slemmiga skiten snart.


Trots bristande ork har jag iaf fått röstat idag. Vi passade på efter att vi veckohandlat & det känns himla skönt att ha det gjort nu. Orka på valdagen liksom...


Hundarna har fått alldeles för lite idag igen och nu märks det på Enya som är som en utåtagerande varulv ute just nu. *suck* Grabbarna tar det ganska så lugnt fortfarande. De gillar att ligga och söla m matte :D Imorn måste vi nog försöka få ut Enya lite bättre, eller kanske orka göra ett träningspass. Vi missade ju agilityn förra veckan & nu i veckan har vi inte gjort nånting av det vi borde ha gjort :( Måste försöka orka träna lite imorn iaf...


Nu mumsar jag glass och kommer väl bli lagom sockerhög till sovdax...

Av thecrazypack - 13 september 2010 22:48

Dagen har matte spenderat i sängen, stundtals m Gimli, Enya eller husse. Efter en jobbig dag igår så var en sjuk och ynklig S ett faktum. Febern har hållt mig i ett stundom svettigt stundom frysande grepp i sängen större delen av dagen. Det är förbanat tråkigt att ligga i sängen, men så fort jag försökt göra något annat har orken svikit omgående. Inte ens datorn har orkats med, trots att den gjort mig sällskap i sängen större delen av dagen. TVn har stått på större delen av dagen, men mest för att ha något att somna ifrån. Glass fick bli både lunch och mellis idag, men till middag såg D till att jag fick lite lagad mat.


Hundarna har legat och hållt matte sällskap stort sett hela dagen. D, som inte heller är fris, tog ut Enya på en tur iaf. Förhoppningsvis finns lite mer ork för hundarna imorn, men främst hoppas jag att jag slipper feber och snor och hosta, för tusan vad tråkigt det är at vara sjuk!


Nu skall jag joina D i ett parti backammon & en kvällsmacka.

Av thecrazypack - 11 september 2010 22:18

Idag fyllde en mycket speciell kille 6½ år, så självklart skulle vi göra en tårta. Ingredienserna blev mjukost, vispad grädde & blodpudding

     


Blodpudding till botten, ett lager mjukost, lite mer blodpudding, grädde och sen ett till blodpudding lager dekorerat m mjukost

       


Tårta för en kung

 


Behöver man säga att det vattnades i munnen på vissa?!

 


Alla samlas för tårtkalas, vissa duktigare på att vänta än andra

 

Ser gott ut

 


Mums!

 


Syrran & brorsorna fick oxå var sin bit

     


Sen var det dax för paket såklart

 

Tror du att det är ätbart Gim? Bara öppna & se.

       


Jomen titta, det finns nån gotta i den

 

Bäst att ta med den...

 


till sängen, så man får ha den ifred

 


Sen blev det film m grabbarna, alla härligt fisandes efter den goda tårtan & en toppendag!

   

Av thecrazypack - 11 september 2010 01:08

Ibland behövs det inte mycket för att göra mig glad...


-att få vakna m D vid min sida


-att ta m sig älskade Gimli till affären, se och höra hans glädje när han undersöker hela butiken, hälsar på folk och statyhundar, köpa en leksak till honom & känna att HAN är glad


-att få ett mail från sin älskade syster


-att få ett mail från sin andra älskade syster (dock minst lika älskad som den första!)


-att få somna m D vid min sida


  

Av thecrazypack - 9 september 2010 22:32

Vänta är inte min starka sida. Och väntar är just det jag gör just nu! Är så otålig att jag inte vet varför jag ens började skriva här nu, kan ändå inte fokusera ner några tankar. :P Så ni får nöja er m en bild på världens mest fantastiska kille.   

 

Av thecrazypack - 9 september 2010 01:03

vill man bara lukta gott

Av thecrazypack - 8 september 2010 22:12

Det knackade på dörren innan idag och när jag öppnade dörren stod där två sossar. De ville ställa några simpla frågor, vilket jag så artigt svarade på. När jag stod där m dörren stängd bakom mig och svarade på om sossarna var ett alternativ för mig, vilka frågor som är viktigast för mig och om jag visste att man kunde förtidsrösta på bibblan hör jag hur hundarna kommer igång mer och mer innanför dörren. Innan sossarna går vidare ylar de för full hals innanför dörren och jag kan inte hålla mig från skratt. För er som inte vet hur det låter när the crazy pack ylar, varsegoda

Av thecrazypack - 8 september 2010 14:02

Jag var ute en sväng m matte & Enya här om dagen. Det är bra turer då Enya är med för då får jag vara lös och matte är fokuserad på Enya = jag kan göra som jag vill. Iaf, vi var nästan hemma och tog vägen över fotbollsplanerna. Matte och Enya höll på m sån där fånig träning, så jag kutade i förväg. Kände en ljuvlig doft som jag bara var tvungen att undersöka. Och vilke jackpott! Där på gräsmattan fanns ett överflöd av goda stora och saftiga FROLIC! Jag började snabbt att trycka i mig så många det bara gick. Matte är upptagen av Enya, men jag vet att det går snabbt för henne att upptäcka när jag hittar något. Snabbt snabbt tryckte jag i mig de stora saftiga ringarna. Hann inte riktigt tugga, det tar så mycket längre tid då ju. Men så hör jag hur hon ropar. Låtasas inte höra, men det är svårt att spela oberörd. Snart är hon vid min sida och börjar genast slänga sig ner efter mina frolic. Enya börjar så klart oxå leta och sno åt sig av dem. Matte är snabb, hon behöver ju varken tugga eller svälja något på tok för stort. Hon stoppar ju bara ner dem i fickan. :P Jag får nog erkänna det att matte var snabbar än mig & snart var de flesta frolicarna inte längre mina :( Och när de är mattes, så skall de delas i minimala bitar innan man får smaka *suck* Fast jag hann iaf få i mig så pass många att jag bajsade röda frolicbajsar i överflöd i två dygn *stolt*


Bilden är från i somras & inte på min fina röda frolicbajs.


/Felix

Ovido - Quiz & Flashcards