the crazy pack

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

RC-heaven

Av thecrazypack - 25 november 2014 23:23

Idag är jag i den omtalade RC-heaven!    Att något kan vara så beroendeframkallande?! Det känns ju som väldigt simpel träning, men den är grymt tillfredställande! Iaf när det går så bra som idag. ;) RC-hell finns ju med om vi säger så :P Från att ha haft en träff% på ca 50% gick vi idag till 95%! Majoriteten var dessutom superfina BRA träffar och det var variation på träffarna m både bakbensträffar, frambensträffar och träffar m fram och baktass! Några få träffar m bara en tass och enbart en miss och det pga att jag testade att springa utan att egentligen förbereda honom på ett just sett. Och missen gav mig infon om att han iaf vet när det vankas belöning efter träff ;) För vid missen tog han några ärovarv m bollen istället för att komma kutande tillbaks till mig. :P Självklart är ni sugna på att titta på en hund som springer 20 ggr över en planka i slowmotion, så här kommer en film ;)


 

och för er som kanske inte vill se riktigt så mycker springande (eller som jag som gärna ser det en gång till) finns här en film m några av de finare träffarna    Alltså spana in hans fina långa steg! Får vi bara till det här hela vägen kommer han få apsnygga rc ju ;)


 

Efter träningen mötte vi upp Carro m Niiro och Atlas och passade på att utnyttja solen till max. Vi har ju knappt sett skymten av den där solen på hela månaden, så det var verkligen välbehövligt! Carro hade dessutom m sig kameran och tog en drös härliga & fina bilder (som jag snott av henne ;) ).

         

Bara älskar denna! Fina kompisarna i full fart!!     


I skogen fick solen kämpa lite mer för att komma fram, men stundtals såg vi den där med.

           


Den här killen fyller mitt hjärta m så mycket kärlek och värme!   

 


Hade det inte varit för solen, Carro och rc-heaven hade denna dagen antagligen bara blivit skit o piss och pannkaka, men nu fyllde den mig med en rejäl dos glädje, lycka och tacksamhet! Inatt hoppas jag på mer än 2 timmars sömn, hostfria sovandes barn och att all den energi vi boostade med idag överlever natten och räcker hela dagen imorgon med.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards