the crazy pack

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Vi är på gång!

Av thecrazypack - 1 november 2014 16:05

Idag har vi tävlat igen, men innan det avhandlas blir det en liten uppdatering om vart vi står i träningen.


RCandet går sakta sakta framåt. Vi har börjat höja plankan nu & första gången gick läskigt bra, men andra gången var det tydligt att det nog mest bara var tur första gången :P Men kul är det iaf & jag hoppas väl att vi har en fungerande balansbom till sommaren iaf ;) Jag känner iaf att jag börjar få känsla för hur han träffar nu. Största problemet är väl att hinna klicka rätt bara :P Ärovarven m bollen efteråt har minskat nåt enormt och Knott har börjat få känsla för det här m jackpotbelöning iaf. Vi är på väg alltså!


Vi har även kommit iväg till bk och tränat lite bana nu och det har varit så himla välbehövligt! Både han och jag börjar klara uppd et här m att hålla ihop en hel bana bättre o bättre. Efter att jag vid träning (& på kmet) valt att lägga honom och avbryta träningen vid för stora utsvägningar verkar han ha fattat att matte inte går m på vad som helst. I torsdags var Zelda & matte med och de har vi inte sett sen ridhusträningen i vintras, så jag räknade kallt m att han skulle dra o hälsa. Han höll ihop! Till och med då det blev tokigt höll han ihop! Var så grymt nöjd m honom, så de där tveksamheterna jag känt inför spökhoppet kändes inte längre stora nog för att faktiskt inte åka. Torsdagens bana och de två varven vi sprang. (GRYMT nöjd m hans slalom!! Sen behöver vi ett fungerande kommando för situationen efter långa tunneln innan raksträckan på slutet)


 


Och idag har vi då tävlat! Spökhoppet blev ingen liten lagom inoff m blåbär som jag tänkt mig, utan ca 60 starter totalt i blåbär och över 200 under hela tävlingen! Dessutom i ridhus utan läktare = publik på samma nivå som Knott. Men så himla glad att vi åkte! Vi var ute i god tid så vi hann gå en prom på 40 min m Best & Trassel. Knott fick röjt av sig massor av spring tillsammans m Best! Längesen de fick röja ihop!

Måste erkänna att jag var grymt nervös inför starten! Riktiga spaghettiben! Men han var superduktig och när vi väl körde, så hängde benen m helt ok ;) Som väntat drog han och hejade på publiken. Dock redan efter 7an första gånge, men även efter 9an (då jag trodde han skulle göra det). :P Sen blev det disk när 13 av någon anledning missades för en dold tunnelingång :P Men överlag kändes det så himla härligt! Visst, vi har en bit kvar! Men vi är verkligen på gång nu iaf! Behöver bara mer träning och erfarenhet och det kan man ju bara få på ett sätt ;)

 


 

Sa jag att vi är på gång?!

 
 
Ingen bild

Carro, Atlas & Niiro

1 november 2014 17:18

Jag tycker att både träningsfilmen från i torsdags och tävlingsfilmen ser grymma ut! Verkligen snyggt på träningen när han "tvärnitar/bromsar in" i framförbyten och sköter hindret innan långa tunneln jättesnyggt! :D Inte alls lika stora svängar numera och ni har verkligen kommit långt! Du ska va nöjd och ni är absolut på gång nu, härligt att se! :D

thecrazypack

2 november 2014 00:15

Jag är nöjd! :D Att man kan bli så lycklig av en hund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards