the crazy pack

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Vi har tävlat igen!

Av thecrazypack - 18 oktober 2014 00:32

Japp, ni läste rätt! Vi har faktiskt vågat oss iväg och tävlat igen. Denna gången på hemmamark och skämt ut oss för folk vi känner och kommer behöva träffa igen. :P Visade sig att nerverna spökade betydligt mer då. Egentligen borde det ju vara tvärtom kan man tycka. De där vet jag ju är snälla människor. Men men, nervös vart jag! Att Knott dragit på träningarna den sista tiden med spädde väl på nervositeten rejält. Är liksom inte så kul att ha en hund som dejtar publiken om det blir lite klurigt på banan (eller de bara verkar himla trevliga). KM m blåbärsklass kändes ju dock som en självklarhet att starta i och då alla bortförklaringar visade sig inte hålla fanns det inget annat att göra än att starta.


Det gick över förväntan ändå måste jag säga! Med kottar i händerna kom vi nästan igenom hela banan innan han drog! Dessutom kom han faktiskt tillbaks skapligt fort! Tiden han är på egna äventyr minskar, vilket ju måste ses som positivt (men f-n vad jag längtar till den dagen jag vågar lite på att han inte drar alls!). Först loppet valde jag att bryta då han drog. Andra loppet tog vi även de tre sista hindren, då han kom tillbaks så pass snabbt och kändes kontrollerbar. Tyvärr var han inte direkt redo för en kastad kotte som belöning... och det borde väl kanske matte ha räknat ut innan :P


Men vi hade faktiskt himla kul! och tävlingssuget har bara ökat! Nästa gång blir förhoppningsvis på spökhoppet och då i ridhus! Får se hur det går... Officiella debuten får vänta ett tag till. Hoppas känna mig redo när det blir rosettjakt här på hemmaplan, men vi får se.


Nu måste ni vara sugna att se galningen va?! Spana framförallt in hans snygga uppvändning (efter att han glidit ut & iväg lite mkt) vid hinder 4 i lopp 2, ca 37 sek in)!! och alla förstår väl att det är OMÖJLIGT att inte komma lite långt, typ så man kan hälsa på publik, när man skall svänga 90 grader efter en raksträcka som avslutas m rak tunnel! Faktiskt!


 

Och roligast av allt var nog ändå att valpkompisen Niiro kammade hem första platsen bland mediumblbären! Snacka om tävlingsdebut!! & även Besten var superduktig och tog sig fint runt och fick pris!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards