the crazy pack

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Konstvandring på campus

Av thecrazypack - 28 juni 2014 21:36

Här om dagen hade både jag och D några ärenden på universitetet så vi packade in hela familjen i bilen och drog dit. Då jag blev klar först tog jag sen vovvarna och Lilla skutt och gick en liten sväng på campus. Jag älskar verkligen hundlivet vi har numer! Båda hundarna är superlätta att ha med stort sett överallt. De ligger nöjt i bilen, tycker det är trevligt att hänga m o träffa folk, funkar bra i stan, bra lösa, helt ok uppbundna. Aldrig känner jag "Nej det är inte en miljö X klarar". Så förbannat härligt!


Iaf, campuspromenad m två lösa hundar och kikandes på några av de alla konstverk som pryder campus. Perfekt poseringsträning ;) Felix har ju levt m poserandet i massor av år nu och har sina poser, men Knott har inte alls fotats på samma vis under sin uppväxt. Dock fattar han snabbt och poserade gladeligen på det mesta. Bara en enda skulptur väckte en viss tvekan, men när matte bad honom så ställde han upp. :)


Felix hittade själv vart han skulle posera när jag bad Knott hoppa upp ;)

 


Bara älskar texten på stenen! Den och Knott liksom ;) Älska!

 


Den läskiga stirrande saken, men inte så läskig att man inte kan göra vad matte ber om

   


Gubben som tidigare stod på land (& jag har en del fina Enyabilder med) står numera i vattnet. Lite klurigt att få Knott i den position jag ville, men är man envis så kan man klura ut det tillsammans :)

   


Magic mushrooooms

   


Ett Knott i handen

 


Världens bästa duo   

       


Och slutligen min för närvarande favvobild på min fantastiska lilla valp. Tusan vad jag älskar den hunden! Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser honom kika fram   

 

 
 
Ingen bild

Cecilia

28 juni 2014 22:02

Totalt obegripligt att den lille valpen ser så STOR ut. Vet ju att han omöjligt kan vara STOR. Han har samma förmåga till synvilla på foto som Vinna, tror jag...

thecrazypack

28 juni 2014 22:07

Fast han är en STOR cirneco iaf ;) och gubben han poserar tillsammans med är ju microliten :P

 
Ingen bild

HH

1 juli 2014 19:05

Uuuuunderbara bilder!!!

thecrazypack

6 juli 2014 21:55

vem är HH?? *funderar så det knakar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards