the crazy pack

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Imorgon gäller det!

Av thecrazypack - 9 februari 2014 22:17

Japp, imorgon är det upp i ottan för att åka m Knott till veterinären och kapa bort de där kulorna. Skulle ljuga om jag sa att jag inte känner mig lite nervös. Samtidigt kan jag inte riktigt komma på något att vara nervös över :P Värst blir nog tiden efter, då han skall hållas kopplad och ta det lugnt. Ser det ut att läka fint så lär vi nog fuska en hel del m antalet dagar han får gå kopplad o inte träna. Har svårt att se honom kopplad i 10 dagar och jag hoppas innerligt att han är redo för lite agility efter 13 dagar ;)


Dagens agilityträning sket vi i. Efter en massa velande hit o dit, så beslutade jag mig för att hoppa den. Det går tydligen kennelhosta inom klubben nu och det känns dels korkat att riskera att han smittas nu innan op (dock hade han väl hunnit läka innan han ev blev sjuk), dels skulle det vara så grymt surt att få ytterligare 4 veckor då vi inte får träna OM han skulle bli smittad, dels så är gubbarna ovaccinerade & Felix börjar ju faktiskt bli till åren nu. Och sen så var jag sugen på en föreläsning som Naturskyddsföreningen höll i om gifter i vår vardag som började precis när ridhusträningen slutade.


Men utan ridhusträning behövde vi ju nåt annat för att trötta ut Knott ordentligt inför morgondagen och några dagars vila. Efter en del "övertalning" fick vi m oss Niiro m matte ut i skogen på en superhärlig tur! Visst geggigt, svårgått bitvis, men med härlig vår i luften ändå och underbara hundar! Gubbarna fick oxå följa med, vilket de verkligen uppskattade. Snacka om att försummas som det är just nu då tid och ork tryter... Iaf så kunde de unga rödtottarna sköta sig både i koppel & lösa tillsammans. Så himla nyttigt för Knott! Visst blev det massor m lek i skogen, men de kunde även göra annat trots att de var lösa ihop. Några gånger glömde de väl bort sig lite & blev lite "döva" när de jagade varandra i 180 & inte riktigt uppfattade att de kom lite väl långt fram, men generellt kände jag mig väldigt nöjd m Knott! Och gu va härligt det var m promenadsällskap! Vad jag har saknat det de senaste åren inser jag mer o mer! Hoppas verkligen vi får till fler promenader tillsammans nu när våren kommer, även om det så klart kommer bli en del träning då med ;)


Det var tre väldigt nöjda hundar som kom hem med en väldigt nöjd matte sen! Knott fick precis vad han behövde! Han fick lekt av sig massor m energi m bästaste kompisen! Han fick springa lös! Han fick vara duktig på massor av inkallningar & fick tränat lite trix o annat i skogen m bra störning av kompis! Han fick koppelträning, även om just den biten hade kunnat gå bättre & matte kunnat ha mer tålamod :P Och själv fick jag trevligt sällskap som lämnade mig på gott humör trots utebliven agilityträning och missad föreläsning ;) win win!


Nu måste vi sussa. Upp tidigt imorn som sagt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards