the crazy pack

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Hundträning

Av thecrazypack - 30 januari 2014 20:39

Det här m hundträning... Har en sån grym svacka just nu. :( Vädret hjälper ju knappast till... Hunden är understimulerad (de får knappt promenader just nu ju) och skitdryg när vi åker iväg på saker för att träna. Det är ju annars de tillfällena som brukar få min träningslust att explodera. Nu blir det nästan motsatsen, allt känns bara hopplöst. :( När vi väl får till pass hemma är han helt fantastisk att träna med! Engagerad och på, men ändå inte så extrem att han inte klarar upp att tänka och hålla tyst. Men att träna hemma, inne är inte det lättaste då Krypet oftast vill vara emd och då blir allt pannkaka. För Krypet anser att det är HAN som skall träna hundarna & när han ger kommandon och kastar godis åt höger o vänster blir det lite för avanserat för alla inblandade. *suck* Så träna kan vi göra när Krypet är iväg på nåt m pappa eller när han har somnat för kvällen = sker alldeles för sällan eller klockan har hunnit bli för mkt på kvällen.


Nä jag längtar till våren, då man kan gå ut utan att det behövs 30 min svettande för att få på alla kläder! Då man kan sätta upp lite agilityträning på gräsmattan igen! Och då Krypet kan springa runt och leka m sitt samtidigt som jag tränar hund ute. Samtidigt vet jag att våren i första hand INTE kommer handla om hundträning, utan något helt annat. *suck* Men men...


Positivt är iaf att Knott fick hänga m ner på stan en kortis i veckan. Han har inte varit där sen han var valp & m tanke på hur dryg vi upplever honom i de flesta situationer just nu var väl förhoppningarna inte så stora. Han skötte sig dock exemplariskt! Var så där superduktig som jag vet att han kan vara! Låg snällt och tyst på dörrmattan hos optikern och visade verkligen att han KAN!

 
 
Ingen bild

Tua

31 januari 2014 08:32

Men är inte du typ höggravid nu? Inte konstigt om motivationen är låg då ju!

thecrazypack

31 januari 2014 09:55

Hihi, typ kanske :P Men än är det ju ett tag kvar. Vill ju hinna träna mer vettigt innan bebis kommer!

 
Ingen bild

Carro, Atlas & Niiro

31 januari 2014 10:38

Jag tycker du är jätteduktig som iaf försöker! Du kommer med på promenader och kommer till ridhuset och faktiskt försöker träna även fast Knott har andra planer ;) Tror inte många gravida skulle orka göra det som du faktiskt gör! Men nog vet jag hur det är när hundarna knappt får något gjort under vintern.. känner likadant! Så nu tycker jag vi gör en vår-dans eller nåt för jag vill kunna dra fram alla rustahinder :P haha
Sen tror jag vi är många som kan försöka hjälpa till så Knottet får ut lite träningsabstinens sen när matte har fullt upp ;) Allt löser sig!

thecrazypack

2 februari 2014 17:30

Fina du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards