the crazy pack

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Fantastiska hund!

Av thecrazypack - 6 januari 2014 13:29

Igår var det ridhusträning efter ett kortare uppehåll över jul/nyår. Vår nya grupp var sammanslagen m ytterligare en annan grupp. Allt som allt rörde det sig om 10 nya hundar för Knott! Ljudnivån var enorm, hela tiden och det tränades hundar på många olika ställen samtidigt. Från början hade jag tänkt skita i att åka på träningen helt, då det kändes som en lite väl stor utmaning för honom m sammanslagna grupper. Men det sög så i träningstarmen att jag inte kunde låta bli då det inte blev nåt MyDog för mig iår (heller).


Man skall lyssna på sin magkänsla... Det var helt klart för mkt för Knott igår! Han var superduktig och kämpade på som bara den att få ihop allt i sitt lilla huvud, men det gick inte riktigt. Vi körde gungan några gånger och det gick fin fint, trots att han hade så svårt m fokuset. Sen körde vi 2 portar i slalomet m enkla bågar och även det gick fint. Dock hittade han världens finaste goldentik i slutet av slalomet vid ett tillfälle och sen la vi ner slalomträningen för att inte hamna i mer konflikt. Efter det körde vi passivitet på läktaren och det gick iaf himla fint. Massor med godis och några dentalstix gick åt, men han låg fint på höften och valde själv att ligga vänd mot mig och inte mot alla glada hundar ute på plan.


Knott var superduktig, för miljön var för svår för honom! Men själv kände jag mig lite besviken att vi inte kunde köra mer agility, så idag beslutade jag mig för att plocka fram lite rusta-hinder och ställa upp på tomten. Snön är ju helt frånvarande och med ett slalom under inlärning kändes det som att vi kanske helt enkelt skall sätta upp det på tomten för att kunna köra lite då o då. Dessutom satte jag upp däcket, så kan vi lära in det samtidigt ;)


Vi har ju kört 2 portar och bågar hela tiden (+ massor m slalomkanal då!), men nu satte jag upp 3 portar. Lika bra kändes det som då han tar de där 2 superfint. Sen var det problemet med bågar. Har en del hönsnät över från då vi minskade ner storleken på kattburen och tänkte att jag kunde ju göra bågar av det. Orken fanns dock inte riktigt just nu, så rotade fram ett gäng gamla kompostgaller och fick ut 3 st "bågar". Borde ju räcka till 3 portar tänkte jag... Icke! Man behöver 4 bågar till 3 portar tydligen... Men men, hunden är ju smart, så jag testade m en båge kort. Och spana in min superhund!!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards