the crazy pack

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Annat för oss

Av thecrazypack - 5 november 2013 21:48

Insåg att det var länge sen det skrevs något i bloggen. Tiden, orken och lusten har inte riktigt infunnit sig. Hösten är här med regn o rusk. Dessutom har vi varit lite på resande fot och datorfria. Himla skönt.


Gällande Knotts träning så har den legat lite på is rent generellt. Spårandet har gått riktigt dåligt de senaste gångerna. :/ Agilityn väntar på ridhusträning och all annan form av träning väntar på mattes motivation. Nog märks det ibland på Knottet att det inte händer så mkt, men det går förvånansvärt bra ändå, bara han får springa lös lite varje dag. Nu drar vinterns kurs igång (eller höstens iaf) där vi skall få lite olika utmaningar som förhoppningsvis gör oss lite träningssugna. Första utmaningen är att backa upp på 5 olika föremål. Testade lite idag och han fattade snabbt m klickern. Var kul att se hur han sökte m bakbenen för att hitta det jag klickat vid. Första steget var bara att backa över dammsugarslangen och det var verkligen inga problem alls. Nästa jag testade var balanskudden, men den var lite liten tror jag + att Krypet var m på ett hörn o störde så det blev lite svårt för Knott. Biabädden backade han dock upp i utan minsta tveksamheter. Får se hur långt vi kan komma. Superbra övning iaf för bra bakdelskontroll, något jag ju vill ha hos honom ;)


Annars har jag & Krypet varit o letat julklappar idag. Målet var att hitta nåt till lillasyster, men jag hittade ju bara en massa saker till hennes son istället ;) Och till Krypet förståss. Ja ja, får väl leta vidare helt enkelt... Jag och sonen fick iaf en toppendag, även om det är sjukt slitigt att gå i affärer alltså ;) Hundarna blev ensamma 4 timmar och det var väl m viss oro vi kollade hur det låtit när vi kom hem! Knott hade uppenbart sovit när jag öppnade dörren och var lugn, vilket gav en härlig känsla. Men så kollade jag på ljudbilden... (här var det tänkt att vara en bild på den, men min käre sambo hade visst trollat bort den redan) Första dryga timmen var det MASSOR m ljud! Första 45 min såg det ut som "vanliga" gnälljud, men sen ökade ljudet och höll i sig i 30 min! Efter det var det knäpptyst. "Se det positivt" försökte jag tänka innan jag lyssnade av. Han hade ju iaf blivit tyst o somnat sen! Lyssnade och hunden var tyst! Dock hade han/någon tuggat på ett ben mot sänggaveln alldeles vid avlyssningen = massa ljudupptagning. :) Så himla härligt! Här har vi inte varit hemma på en vecka och det är ändå inga problem att lämna 4 timmar utan direkt aktivering/träning innan. :)Blir nog hund av det där Knottet med en dag tror jag allt!!


 
 
HH

HH

6 november 2013 16:45

Välkomna hem! Har ju saknat er. ;) Och supergrattis till "lämningen"! Är det något som alltid ställer till lite oro så är det ju det.

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

6 november 2013 18:18

Hihi
Spenderar uppenbarligen för mkt tid vid datorn om jag saknas bara jag är borta en vecka :P

 
Ingen bild

Cecilia

6 november 2013 23:19

Haha, håller med Hanna & vaddå bara en vecka, hur länge som helst sen senaste blogginlägget!
Vi har fått ny granne denna månad. Lotka nöjer sig nu med att säga boff när hon går i trappen. När jag är hemma, åtminstone. Av film att döma inte när han är själv.. :-/ Tröstar mig ändå med att det var 9 skall/under en minut, det handlade om...

thecrazypack

7 november 2013 17:02

Ja bloggen är väl lite misskött kanske...

9 skall under en minut är väl inte hela världen. Även om man så klart helst skulle se att de bara sov...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards