the crazy pack

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Bloggbehov

Av thecrazypack - 19 september 2013 22:30

Tycks ha ett visst behov av bloggande just nu verkar det som. Även ikväll kommer ett bidrag i bloggen. :)


Idag var det åter dax för kursen flerhundslydnad som jag går med Felix och Knott. Med Knotts hysteriska gnällande från i måndags i bakhuvudet tänkte jag att vi kanske skulle träna lite innan på dagen för att göra av med en del energi. Sagt o gjort så släpade jag m mig unge och valp, tillsammans m platta tunneln och ett hinder för lite agilitygrunder på fotbollsplanen.


Platta tunneln var evigheter sen vi körde och jag var lite osäker på hur vi faktiskt ligger till med den. Funderade en stund, men beslutade mig för att våga (är ju ofta för feg) försöka m hela släpet ute m en gång. Lita på Knott! Inga konstigheter alls! Visst vände han första gången då han själv gick in i tunneln när jag höll på o hjälpa Krypet m en sak. Men så fort jag skickade honom m lite fart for han igenom tunneln som ingenting! Vid ett tillfälle sprang han själv in i den när släpet blåst o var lite trassligt. Det blev trassligt och segt för honom att ta sig ut, men han gjorde det! Nästa gång vägrade han 2 ggr innan han slutligen störtade igenom igen. Känslan var härlig iaf. Skall komma ihåg att plocka fram den lite då o då när det är vindstilla (typ aldrig :/ ) o så kanske vi vågar ge oss på den m tunga släpet i vinter när ridhusträningen drar igång. :)


Med hindret gjorde vi en väldigt basic övning som jag insett jag helt missat att lära in honom. Att springa till belöningen via hindret. Ganska trist övning om ni frågar Knott, som fick godis i en skål som belöning. Men känner att vi behöver ha den där kunskapen nu när vi skall börja ta lite mer banor o träna slutrakor mm. Matte kastar ju kasst + att Knott gärna kutar runt i tre kvart efter att han fått en kastad belöning i en sån situation. Så lite tragglande m externa belöningar är planen.


Passet var nog inte ens 30 min långt, men det kändes himla bra och hunden var nöjd efteråt. :)
 När det sen var dax för kurs var han dock laddad igen! ;) Så fort vi klev ut ur lägenheten började gnällandet o slitandet i kopplet. Väl på plats skötte han sig dock riktigt bra. Nog lät han! Han tom skällde en del idag! Men han slängde sig ner på sin filt och började gnaga ben nästan omgående. Nu låter han ju när han gnager med, men det kan jag ta. För gnager han ben så är han iaf inte helt uppjagad.


Idag blev det mest Felix som fick träna. Det blev filtträning när man (egentligen) tränar den andra hunden. Knott behärskar det där riktigt skapligt, medan Felix är en riktig ögontjänare och fuskare så det var nyttigt för honom att traggla lite. Han var jätteduktig iaf och tycker det är så himla kul! :) Sen blev det trixövningar tillsammans och det blir ju lite tokigt då om man säger så, men huvudsaken är att vi har kul ihop och det har vi! Både denna gången och gången innan sa Therese att hon tycker det syns så tydligt att grabbarna hör till samma flock i deras sätt att vara/röra sig. Lite mysigt att höra. Blir glad av att höra det, kanske framförallt då det är just mellan dessa två som det är som mest ansträngt ibland.


Väl hemma igen så var Knott tvungen att prestera lite till. :P Inlämning av Dagens Trick 17 är nämligen idag och då vi ju faktiskt tränat en del på tricket och känner att vi behärskar det vill vi ju skicka in ett bidrag! Knott var väl egentligen för trött, men jobbade på bra ändå. Efter ett kort paus, då Felix fick träna istället, skärpte han till sig det där lilla extra så vi faktiskt fick ihop något att skicka in. Nu får vi se om det blir godkänt & så hoppas vi så klart på vinst ;)


 

 
 
HH

HH

20 september 2013 18:23

Och utan väst. :P Jag tycker ni är jättegodkända!

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

20 september 2013 18:38

Haha

Kom hit o lek m oss nu!!

 
HH

HH

21 september 2013 06:07

Har fortfarande ingen bil ;(

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

21 september 2013 18:45

:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards