the crazy pack

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Att få till det

Av thecrazypack - 27 juni 2013 22:12

alltså, det här m att få till tillfällen att åka till klubben för att träna ordentligt...


Sen vi gick valpagilityn har vi åkt ut på tisdag-kvällar och det har fungerat bra. Men så blev vi sjuka & skippade en vecka. Denna veckan var min plan så klart att åka ut tisdagkväll som vanligt, men nej på måndagkvällen får jag veta av husse att de har ju kurs på tisdag. *suck* Onsdag då? Då hade vi inplanerad lunchträning m Best & co, så det kändes inte högaktuellt. Nu ställdes den där träningen in pga envist regnande (vilket passade oss super då ungen vägrat sova & jag inte fick sova förrän vid typ 8 på morgonen!). Torsdag då?! Veckans bana ute på klubben. Blir ju mest passivitet för Knott då, men det är ju grymt nyttigt det med och svårtränat själv (iaf m den braiga störningen som agilitytränande hundar ger). Sagt & gjort, packade in oss i bilen och åker iväg. När vi kommer fram kommer regnet. Rejält m regn! Sitta still o titta på när andra springer agility då känns tveksamt kul. Knott hade DÖTT av att behöva sitta still o frysa i regnet dessutom! Nä där är vi inte i vår träning att vi känner att vi behöver träna i det där regnet! Så vi åkte hem :(


Vad tror ni? Får vi till ett pass imorn? Hoppas verkligen det! Det är hög tid för lite mer banglek!


Jag fick iaf till ett pass här hemma m alla tre istället. Det är kul det med. :) Blev kattmat på burk som belöning och YAY hälsar de alla! Knott tog på sig selen själv (dock Enyas gamla då hans var dyblöt sen dagens promenad). Parker lyckades ta på sig halsbandet själv några gånger, men blev lite stressad av mattes entusiasm... Felix är verkligen tröööög!

Sen körde vi balanskudde & platta. Knott har svårt för att samla ihop alla tassarna på något, även om det egentligen är ganska så stort. Vet inte om jag bara skall låta det vara just nu och vänta ut hans mognad eller om man bör träna upp det redan nu? Någon m tankar? Han har jättefin balans om han står m framtassarna på ena balansen och baktassarna på andra, men att få upp alla på en är skitsvårt och han släpper positionen blixtsnabbt. Gubbarna var iaf superduktiga (det var Knott med!). Felix har fått upp riktigt fin balans av att träna på balansplattan/kudden + att vi har intensivsimmat honom nu några veckor. Tycker mig se en förbättring i hans rörelse, samt att han inte är på och slickar på sin bakdel lika mkt. Är skönt att det fortfarande går att få ordning på honom hemmavid om vi slarvat m hans simning en period. Dock ser jag tydligt mer o mer att vi inte får slarva m simningen, men det är ju egentligen inte så jobbigt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards