the crazy pack

Alla inlägg under maj 2013

Av thecrazypack - 3 maj 2013 23:33

Idag har vi hunnit med en massa känns det som. Jag & Krypet har varit och badat. Han har verkligen lärt sig massor sen jag var med sist! Känns trist att det var sista gången för oss, men vi har några bad att ta igen och sen får det bli stora badhuset. Idag simmade han iaf massor! Riktigt bra dessutom! Kunde hoppa från kanten och ta sig till mig som stod 1,5 m bort ungefär! Och inga bekymmer alls att vara under vattnet inte. :)

Undertiden som jag och Krypet badade passade D på att ha lite egentid m Knott. De tränade på grejerna de gått igenom på kursen, samt hälsade på valla kliniken och deras våg. 10,3 kg väger han nu!


Efter bad/miljöträning åkte vi hem och lassade in gubbarna i bilen. D släppte av mig & alla hundarna vid fårhagen och så åkte han och handlade McD-lunch åt oss alla. Krypet sov när de kom tillbaks och förblev så i nästan 90 min. När Krypet vaknade fick han sin McD-lunch och sen busade vi runt hela gänget en stund innan det blev dax att åka hem. Dryga 2 timmar fick hundarna (& vi) i hagen! Hem och låta hundarna komma ner i varv. Knott gick raka vägen in i en bia och somnade ;)

Handling på maxi, middagsfixande och sen avslutades kvällen m en härlig film. :) Nu är det sent och jag skall bara borsta tänderna, sen skall vi sova sött hela lilla trötta familjen   


Men först några bilder från idag ;)

       


Ta den om ni kan då!

 


Men lillkillen låg faktiskt ner flera gånger under dagen! Kanske inte så många minuter totalt, men det går helt klart åt rätt håll!

 


Felix hade sin egen agenda idag och strövade mest runt för sig själv och letade ätbart (gissar jag iaf), men ibland såg vi honom

 


Parker hängde helst m oss   

 


Trött valp

 


Gammal gubbe i akut behov av vårklippning!

 


Så här fin blir man när man rullar i det torra vårgräset

 


Nu sova, kanske kommer det fler bilder nån dag...

Av thecrazypack - 2 maj 2013 22:39

 


Kämpat mig igenom mängder med bilder för att lokalisera alla på Virus. Tanken är att det skall bli en fotobok så fort jag hittar tiden att sätta ihop den. Så här långt så har jag sorterat ut de bilder som är av kvalite nog att framkalla och mappen säger att det är drygt 1500 bilder. Nu skall jag försöka plocka ut favoriter för varje år och sen skall det bli en bok. En bok med den finaste, varmaste, gosigaste knaskatten man någonsin kunde ha fått   

Av thecrazypack - 2 maj 2013 14:06

Vi har ju legat lågt m burträningen den sista tiden. Det funkade bra i träningssammanhang, men så fort han inte fokuserade (träning) så kunde han inte vara tyst i den alls. La ner den organiserade träningen och återgick till att servera ett mål mat i buren på ett eller annat vis. Dessutom så började han ju självmant gå in o lägga sig i buren då o då för nån vecka sen. Vid maten får han gå in o sätta sig i buren och så får han vänta där m öppen dörr undertiden jag fixar m Felix mediciner och ger de andra hundarna deras mat. Han klarar det där utan några problem alls! Ibland smiter han ut om Krypet är där och meckar samtidigt, men oftast klarar han även den distraktionen. Att stänga in honom i buren har dock känts väldigt avlägset! Igår träffade vi ju Best & Trassel m familj på hundutställningen och jag blev impad över hur duktig Best var i buren. Det dröjde länge innan han talade om att han minsann var där inne. Att kunna använda buren så för Knott har känts låååååångt borta, kanske år tom!


Men så idag, när sonen var så trött o grinig att hela världen var hemsk enligt honom. Knott var högt o lågt, slet i allt och var på sitt allra pestigaste humör lackade jag ur totalt. Tog två av Knotts favoritben och slängde in i buren och så bad jag honom gå in, stängde jag dörren och satte mig i soffan bredvid för att somna sonen. Döm av min förvåning när Knott (efter lite krafsande på dörren) valde att lägga sig ner och sova! Bara sådär! Absolut NOLL gnäll! 30 min senare kunde jag lämna en sovandes son i soffan och öppna burdörren. Knott tittade upp, men valde att ligga kvar i buren. Så himla skönt!


Vem vet, kanske är det inte år kvar tills vi faktiskt kan använda buren i tränings/tävlings situationer :)

Av thecrazypack - 2 maj 2013 12:54

Tramsungen roar sig själv när alla andra är så tråkiga

                   


Jämnstor m Parker! Typ iaf ;)

 

Av thecrazypack - 2 maj 2013 09:50

Hela "veckan" har tyvärr känts väldigt ofokuserad. Vet inte vad jag skall skylla på, men jag kan verkligen inte påstå att fokuset har legat där jag sagt det skulle ligga. Men vi har haft många och bra träningspass ändå, så kanske är det inte hela världen. Utställningen igår gick ju bra iaf och det var väl lite huvudmålet m veckan.


Felix

  • Balansträning, istället för simning - både ja o nej. Han har både simmat och tränat balansen, men inte så mycket som han borde kanske.
  • Borsta tänderna!! - njeä, fick till det några kvällar i början av veckan, men de sista har jag inte haft en tanke på det
  • Dörrklocksträning! - Nej, helt bortglömt trots att hunden skäller för allt o inget just nu :(

Parker

  • "Långpromenad" - minst 5 st på absolut minst 45 min. Tre skall vara Parker-vänliga i teorin iaf - Japp
  • Balansträning, för han tycker det är så kul - Japp

Knott

  • Dagens Trick! - försöka komma vidare - insåg att det var inlämning av tricket i slutet av veckan och då vi hade så långt kvar till ett färdigt mål la vi ner det helt.
  • Utställningsträning!! - jo, det har vi väl fått till & vi klarade ju gårdagen riktigt skapligt :)
  • Dörrklocksträning! - Noop
Av thecrazypack - 1 maj 2013 22:28

Efter ca 6 timmar på utställning med allt vad det innebar så behövde till och med Knott några timmars sömn. När han vaknade igen tyckte han dock att det var en superbra ide att runda äppelträdet för lite kamplek m matte!


 

Nu sover han igen dock ;)

Av thecrazypack - 1 maj 2013 17:32

Så idag hade han så sin debut i utställningsringen (& matte sin). Han var min vanliga lilla stjärna och fick fin kritik, dock gjorde hans lilla korsbett att det inte blev nåt mer än en provpåse m valpfoder från eukanuba. Nu är frågan om det är värt att ställa igen eller om vi skall bestämma oss för att hans korta, men roliga, utställningskarriär är över..?


Matte, jag vet att jag inte får den om jag tittar på den

 


Lite valpstudsande

 


men även lite trav blev det

 


stod gjorde han dessutom!

   


men det som jag kanske blev allra mest stolt över var hur han såg på de upp o ner vända hinkarna som stod i ringen! Älskar att han redan tar eget initiativ för saker som dessa!   

 

Av thecrazypack - 1 maj 2013 00:25

nä, senare idag är det visst. Oavsett så är det inte många timmar kvar nu tills jag och Knott skall göra vår debut i utställningsringen! Tokigt värre! Vem trodde att JAG skulle få för mig att testa på det här :P Spännande och nervöst är det även om det inte är så många hundar som ställs. Det är dock tävlingar i Lydnad, agility o rally, så jag gissar att det kommer vara en del hundar o folk på området! Hur det blir för stackars Parker vet de tusan, men vi får lösa det på plats på nåt vis.

Ovido - Quiz & Flashcards