the crazy pack

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Menskopplycka

Av thecrazypack - 30 maj 2013 19:38

Vill du slippa läsa om mensblod, mensskydd, fittor o sånt så kan du sluta läsa nu. Ni andra får stå ut m att jag i min glädje delar m mig av "lite för mkt" kanske ;)


Krypet är nu 20 månader och fram tills nu så har jag haft väldigt begränsat m mens. Vi ammar ju flitigt så mensen har helt enkelt inte känt nåt större behov av att tränga sig på allt för mycket. Första mensen kom när Krypet var 8 månader och sen har det kommit nån liten typ av mens m oregelbundna mellanrum. På grund av att mensen varit som den varit har jag inte tagit tag i att skaffa mig en ny menskopp. Har kännts onödigt då jag helt enkelt inte blött så mycket och även om jag sagt att jag aldrig mer vill använda bindor/tamponger så har det varit helt ok m så lite blödning. Dessutom kostar ju menskoppen en del och min gamla är ju egentligen inte så himla gammal... Har kännts surt att behöva skaffa en ny, men enligt storleksangivelsen skall man ju ha större storlek om man är över 30 (vilket jag ju hunnit fylla sen jag använde den senast) och/eller om man fött barn (vilket jag ju oxå gjort). Chansen att den gamla skulle fungera kändes liksom minimal.


Men så fick jag mens nu och jävlar vad det skulle till att blöda! Har aldrig blött så i hela mitt liv (jo typ avslaget efter att jag fött barn då kanske). Blödde igenom en binda på bara nån timme & jag har aldrig gjort nåt liknande alls tidigare i mitt liv! Så för att slippa springa på toa och byta binda precis hela tiden kändes det som att det var lika bra att prova menskoppen igen. Stoppade in den, hade den nån timme sen så var det ordenligt m blod i bindan igen. Plockade ut koppen som då var överfull = inte alls konstigt att det läckt. Tömde koppen betydligt oftare och då höll den tätt! Normalt brukade jag kunna tömma den morgon & kväll, men nu blev det flera gånger/dygn, men den höll tätt! Massor m blod, men en fitta som, (trots slarv m de där tråkiga knipövningarna) fött en unge m huvud på 37 cm för 20 månader sedan, nu är tillbaka i sin forna form! Måste erkänna att jag blev lite lycklig ;)


Så massa mensblod, men återställd fitta och inge behov av ny menskopp ;) Nu vet ni det :P

 
 
Ingen bild

Linn

31 maj 2013 14:29

Haha! Grattis!!

thecrazypack

31 maj 2013 14:33

Tack ;)

 
Ingen bild

Cecilia

31 maj 2013 19:28

Hahaha, härligt! ;-) Jag skulle också vilja prisa min menskopp litegrann, men brukar nöja mig med att hålla med alla andra som gör det så slipper jag... (& köpa ny för att jag blivit gammal, nä den får allt bevisa sig inte fungera längre först!)

thecrazypack

31 maj 2013 19:57

Nämen precis! Fler borde prisa sin menskopp!! Så länge den funkar är det ju lugnt, men jag hade ju inte använt min på över 2 år så då var jag övertygad om att den skulle vara för liten helt enkelt. Men icke, trots barnafödande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards