the crazy pack

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Bra agilitypass

Av thecrazypack - 28 maj 2013 22:30

Ikväll åkte jag och Knott ut till lhu själva. Kände mig först lite tveksam till att åka ut dit för att träna utan någon annan att träna med, men va f-n finns tiden för det så får man passa på liksom! Sagt och gjort! Vilket pass vi fick till! Vi var helt ensamma, vilket så klart gjorde det hela lite lättare för Knott. Han kunde ta sina ärovarv utan att matte kände sig det minsta stressad över var han sprang. När han sen tröttnat på att rusa runt runt runt (tusan vad spring de finns i de där benen!) så kunde han lägga full fokus på matte och det vi gjorde.


Idag har vi smakat på A-hindret kf för första gången. Inga problem alls för Knott som ju kört en del kf-beteende i sitt liv redan. Funderar dock på om jag egentligen vill ha 2 av 2 på när det kommer till A-hindret, det sliter ju nåt grymt på hunden att behöva tvärbromsa på det hindret. Men någon typ av running känns så himla risky...


Sen så körde vi en kombination. Planen var något liknande det vi gjorde sist m två hopphinder och så tunneln, men det fanns två hinder till och när de övriga tre satt så dök tillfället upp och så hade Knott helt plötsligt tagit en kombination på 5 hinder! Testade den åt andra hållet med, men Knott exploderar ut ur tunneln och missade hindret. Blir till att öva svängbarhet efter tunneln någon annan dag. ;) Om jag sket i tunneln var det dock inga problem att ta kombinationen åt andra hållet. Han svänger stort, men är ju snabb som attan! Blir alldeles pepp på när jag tänker på hur bra han kan bli ;) och framförallt hur KUL vi kommer ha (& har) tillsammans!

Dagens kombination (inte direkt skalenlig, men va fan)

 

Film på det hela finns på Ds mobil, så får se när jag får möjlighet att lägga upp den här.

I övrigt tränade vi starter som han är riktigt duktig på. Har honom stående, men funderar seriöst på att kanske ändå köra på sittande. Måste testa att sätta honom lite mer när det är blött och jävligt innan jag bestämmer mig. Så länge tränar vi in det stående iaf. Får han ett stabilt stå lär det väl inte bli allt för svårt att få ett stabilt sitt senare. Fick även till två lugna, tysta pass m passivitet. Visserligen tillsammans med mig, men han är ju så grymt gnällig annars när han inte skall göra något så att han var tyst kändes himla bra. :)


Ikväll skrev jag i Knotts träningsdagbok, för första gången sen i mars! Har inte alls känt för att skriva i den på evigheter. Vet inte varför, för vi tränar och det går både framåt och bakåt (= vore super att föra dagbok ju), men lusten & orken har inte funnits. Men idag så. :) och förhoppningsvis fortsätter jag att kråka ner lite framöver iaf. Kul som minne sen när han är vuxen om inte annat ju!


Imorn är det kurs för husse och Knott, så då skall jag passa på att njuta av en promenad tillsammans med mina gubbar.   


Och här är filmsnutten!


 

 
 
Ingen bild

Cecilia

29 maj 2013 03:47

Men så duktig han är! :D
A-hindret är fasen inget roligt hinder tycker jag, även om det faktiskt börjar kännas skapligt nu.. men nog är det slitigt, hur man än gör med kf...

thecrazypack

29 maj 2013 11:34

Skithinder tycker jag!

 
Ingen bild

Carro, Atlas & Niiro

29 maj 2013 10:59

Det ser ju jättebra ut :D härligt!

thecrazypack

29 maj 2013 11:35

Tackar. Känns jättebra iaf! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards