the crazy pack

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Produktiv fredag

Av thecrazypack - 17 maj 2013 21:51

Idag har det hunnits med en massa känns det som! Började dagen m att fixa på tomten. Potatisarna kom äntligen ner i jorden, spenat, rödbetor och grönkål såddes, hörnet m allt bråte sorterades och en massa skit slängdes. Sen blev det dax att äta & så tog hussarna de två gamla gubbarna på en långtur till lagunen. Jag & Knott packade vår väska och drog till lhu tillsammans m Best, löpande Trassel och deras matte. Där blev det ett ordentligt pass i sommarvärme! Måste säga att jag ändå vart impad av hur Knott orkade jobba i den värmen. Nog var han kraftigt berörd och inte alls samma fart jag är van vid, men han jobbade ändå bra tycker jag. Bättre än mig iaf :P Det jag tog m mig hem idag var att vi  inte skall glömma bort att träna kf-beteende. Var tydligt att vi inte tränat det sen ridhusträningen i vintras! och så det där m att kunna stå bunden o tyst...


Hemma blev det lite mackor och sen ut på tomten igen. Vi tycks alltid ha grejer som behöver fixas på den! Planterade om lite blommor i köket. Drog i gång projekt tvättning! Sen blev det grillad lax till middag! Krypet skypeade m kusin och fastrar!    samtidigt som han tränade Felix åt matte, så matte kunde träna Knott ostört. Filmade lite Knott-träning. Främst för att visa Lystra hur Knott är m targetsticken, men när kameran ändå var framme kunde vi ju lika gärna filma lite till. ;) Nu har det tvättats 9 maskiner och jag borde gå ut till tvättstugan igen... Men vågar jag röra mig? Krypet är tyst o har antagligen somnat nu, men sover han inte hårt nog vaknar han bara jag reser mig...


Filmandet ikväll. Först tänkte jag att jag kör lite handtarget (evigheter sen sist) så Knott tänker "nos" inför targetsticken...


 

Han är ju engagerad iaf, även om det blev för svårt då jag visade godisarna i andra handen samtidigt. Men vet de tusan om han verkligen tänker "nos"??


och så den där targetsticken då... Så här ser flamsig hund ut Lystra! Hur många beteenden bjuder han inte på då? Uppenbart iaf att han inte fattat vad en targetstick är till för än (& det är ju inte så konstigt då jag knappt haft den framme alls m honom).


 

och de andra grejerna som vi tränar just nu. Dagens Trick 14 "Backa". Tveksam till att vi kommer nå slutmålet för att bli godkända som tävlingsbidrag, men jämfört m hur det såg ut för några veckor sen känns det som att han iaf kommer lära sig backa :)


 

en kontaktövning från slyngelkursen. Han skall sitta bredvid o ta ögonkontakt. Stackars Knott (& D) hade ju aldrig ens behövt sitta bredvid tidigare, så det blev en massa nya delmoment för honom, men nu känns det som att han kan det iaf. Ingen tävlingsposition kanske, men det är vi inte ute efter. Kontakten är det viktigaste och den är på väg iaf!


 

och så startpositionen som vi delat upp i en massa delar, här är tanken att han skall in mellan mina ben ;) (andra delar är stadigt stå, explosiv start och så är väl tanken att han så småningom skall kunna följa m när jag går i positionen mellan benen)


 


så nu har det gått en kvart till och jag chansar på att ungen sover även om jag reser mig.

 
 
HH

HH

18 maj 2013 12:23

Heja, Knott!! Va mycket grejer du kan! hälsningar Lystra.

Så där såg Lystra ut för ungefär 1 vecka sedan. Sedan sa det bokastavligen talat klick för henne. :) Men istället för att bjuda på andra beteenden, förmodligen för att hon inte kan några, så sätter hon sig bara ner och tittar när hon inte förstår. Vi lär oss ju tillsammans och det är minst lika svårt för matte som det är för Lystra. Hur ska hon fatta när matte är så kass liksom? Så nu kämpar vi på med att få till ett "följa efter stickan".

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

18 maj 2013 12:35

Knott SKÄLLER när han inte förstår... :P Eller kanske snarare när han tycker att matte inte förstår..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards