the crazy pack

Alla inlägg under april 2013

Av thecrazypack - 17 april 2013 17:46

Idag fick vi sällskap upp till fårhagen. Knotts bästis Best tillsammans m hans "storasyster", matte och lillmatte. Milt sagt SKITKUL tyckte Knott! Även Parker tyckte det var toppen. Parker är fan bäst ibland. Trots att han aldrig träffat någon av dem blev han genast glad då vi möttes upp (Knotts glädje smittar! :) ) och sen kunde han tom ge Bests lillmatte en puss! Visserligen hade hon fullt m lunch runt munnen, men ändå. Hunden som kan ta månader på sig för att acceptera vissa tyckte genast om hela gänget som var med idag.    Blev så klart en del bilder, även om antalet blev aningen mindre än vanligt. Det var liksom full rulle hela tiden m 5 hundar och två barn i samma ålder som skulle utforska överallt. :)


Dessa två alltså!

         


Än så länge är Knott störst/starkast ;) men det är kanske sista gången...

 


Best tyckte att Parker var fin, eller hur man nu skall se på det :P

     


Tur man springer snabbt

 


Vid ett tillfälle la sig faktiskt Knott ner! Bara några sekunder, men ändå! Om 9 år eller nåt kanske han kan ligga o slöa när andra busar...

 


..som Felix

 


Felix verkade dock bli inspirerad av Best... Typ...

 


Men mest lektes det bara en massa (ja även barnen roade sig för fullt, men då var min kamera nånannanstans tydligen)

       


Av thecrazypack - 16 april 2013 16:00

Testar om detta kan vara ett bra sätt att organisera vår träning lite bättre...

Hade gärna haft en lite enklare variant av almenacka som jag enkelt kunde fylla i för en hel månad. Någon som har nåt bra tips? Och inte g+ eller nåt sånt... *avskyr*

Av thecrazypack - 15 april 2013 17:00

H och jag har beslutat oss för att köra igenom Canis klickerkurs som man får gratis via mail. Jag anmälde mig till den för 5 (!) år sen och har fortfarande inte läst igenom alla mailen utan bara sparat dem i hög. Så nu är det väl mer än väl hög tid att läsa igenom dem och träna!


Då jag kan ha det riktigt klurigt att hitta tid för att blogga blir det kanske inte så regelbundet uppdaterat hur det går och med nya lektioner, men H kommer säkert sköta det ordentligt m dagliga uppdateringar med bilder och filmer   


Först ut blir det de tre första lektionerna. De är tänkta att ta en lektion per dag i tre dagar, men går helt klart att göra på en och samma dag!


Lektion 1) Hitta effektiva förstärkare

Lektion 2) Inlärning av klickern

Lektion 3) Inlärning av targetstick

Av thecrazypack - 15 april 2013 16:51

Tre tänder har vi lyckats slita ur munnen på honom nu och sparat. Sen vet jag att jag slitit ut minst en till, men den lyckades jag inte hitta. :P Nu är det inte så många tänder kvar som behöver ramla/slitas ur och sen kan vi förhoppningsvis bygga upp ett bra (bättre) kampande. :)


Och vårat kampfår dök upp då jag lät bli att fundera på vart det gömt sig. :) Undanstoppat på översta hyllan i en garderob i hallen låg det. Gissningsvis för att snabbt "försvinna" så att någon liten 18-månaders inte skulle leka med det. :)


Jag och Knott skall gå en valpagilitykurs i maj, vilket skall bli kul. Sen så är D & Knott anmälda på en slyngelkurs. Knott är väl inte riktigt en slyngel än, men vi hittade aldrig en valpkurs som kändes bra för dem, så det fick bli detta istället. Tror egentligen att den passar bättre dessutom. Fokus på koncentration, avslappning och inkallning är precis vad Knottet och husse behöver. :) Sen velar jag om jag skall gå en utställningskurs med. En trix-kurs vore ju roligare, men det kan vi enkelt träna själva. Så även om det känns som att utställningsvärlden inte alls passar mig, känns det som att om jag skall ge det en ärli chans behöver jag kanske lära mig lite mer än vad jag gör av att bara dyka upp o ställa Knott några gånger...

Av thecrazypack - 14 april 2013 18:06

Ingen tid att sitta här och skriva långa inlägg, så ni får nöja er m en rad bilder från idag.

                   


Sammanfattningsvis DET ÄR VÅR!!

Av thecrazypack - 14 april 2013 17:45

Igår blev Knott 5 månader! Det firade han genom att besöka sin första utställning. Och han gjorde det med glans! Igår behövde han bara känna av stämningen, äta godis och inte skälla för mycket. Dessutom bjöd han på massa backande, något vi har haft väldigt svårt att få till hemma. Behöver jag säga att jag är nöjd med honom?! För han var verkligen super! Någon gång skällde han på nån hund, eller när typ alla hundarna började skälla, men överlag var han den lilla superhunden han är.    Nu har jag köpt ett utställningskoppel så skall vi försöka träna på att trava i det med :P 1/5 smäller det! Då skall Knottet bedömas utifrån hur han ser ut :P Så här ser han ut just nu, 44 cm hög, 43 cm lång rygg och 27 cm runt halsen.

               

Av thecrazypack - 12 april 2013 14:07

Påsklovet blev ju som ni redan vet längre än väntat. En del bilder togs det och det behövs nog lite bilder här i bloggen idag tror jag ;)


Promenad

   


bland grantopparna...

   


vissa åkte pulka

 


Tre månader tidigare gick vi här m två hundar och jag tänkte att nästa gång vi går här kommer jag ha med min valp    Fast det skulle ju vara vår då enligt mitt huvud...

 


älskade lilla valp

     


som "blivit stor". Nu viks båda öronen bakåt.

 


inkallning

   


utforskande av spännande lada

       


vi har hunnit med en tur till älskade klockis. Knotts första besök där!

 


Trots all snö så fick man vårkänning i slänten

           


men utsikten var inte riktigt lika "vårig"

 


kusinen hade kalas och Krypet sprang runt och hade buskul bland alla människorna

   


men sen på kvällen fick Krypet magsjuka och det blev innehäng i några dagar för oss alla

     


men man kan ju se spännande saker från köksfönstret med

 


onsdagen blev Krypet (& mamma) inlagda på sjukhus, så då fick husse ta en tur m jyckarna

         


mamma och Krypet hade tråkigt, instängda i ett minimalt rum

 


det blev till att försöka hitta på allt kul man kunde m de saker man hade att tillgå

 


så småningom kom vi hem till farmor o farfar och sen kunde vi även åka hem till oss! Underbart!!


Av thecrazypack - 11 april 2013 19:51

Lika bra att lägga upp vad nästa fokus skall bli. Vi fortsätter lite enkelt tror jag, tills vi får till det lite bättre :P Slutet på denna vecka och nästa vecka skall beröra detta är planen.


Felix

  • Simning - minst 3 pass
  • Borsta tänderna!!
  • Dörrklocksträning!

Parker

  • "Långpromenad" - minst 3 st på absolut minst 45 min. Två skall vara Parker-vänliga i teorin iaf

Knott

  • Dagens Trick! - påbörja det
  • Burträning - evigheter sen sist, minst ett pass och sen utifrån hur det ser ut
  • Dörrklocksträning!
Ovido - Quiz & Flashcards