the crazy pack

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Mer miljöträning

Av thecrazypack - 26 januari 2013 20:24

 Idag blev det mer miljöträning för Knott. Blir till att passa på när det är helg och man kan åka iväg utan Krypet. Så idag stack Krypet och D och handlade samtidigt som jag och Knott tog oss en tur på tornby. Idag har vi:

  • gått längs vägen/parkeringen där det åkte bilar o en buss
  • gått in i hissen själv, åkt hiss och ätit godis från golvet
  • kollat på hundgrejer hos hööks, samt tränat sitt där
  • åkte hissen ner igen och latjat runt utanför leksaksaffären
  • gått in genom fyra tassars dörrar som öppnar sig automatiskt
  • hittat massa "ätbart" på golvet hos fyra tassar
  • hälsat på en hel del olika människor - matte har sagt "Cirneco dell`Etna" så många gånger att hon tappat räkningen
  • skällt ut en oartigt stirrande statyhund inne på fyra tassar
  • hälsat på den oartiga statyhunden, samt ätit godis från hans tassar
  • hälsat på schäferstatyn utan några som helst konstigheter
  • tagit en runda inne på djurkompaniet
  • hälsat på personalen på djurkompaniet, först svalt och ointresserat, sen m enormt intresse (tänk vad gott godis kan göra - tråkiga matte som bara serverat valpmat som godis än så länge)
  • tränat sitt o ligg på djurkompaniet
  • slutligen somnat i mattes knä inne på djurkompaniet (där finns en bra soffa för mattar att sitta i när man väntar ut valp ;) )

Han var superduktig! Inte mycket får honom att tveka. Genomgående var han tveksam till at gå UT från ställen, menjag gissar det handlar om kylan främst. Han hade då iaf inga som helst problem att gå IN genom alla typer av dörrar. Ganska sval i sitt bemötande mot okända människor, dock ingen osäkerhet. Han verkar bara så där skönt ointresserad. Något som snabbt ändrade sig m gott godis som sagt ;) Dessutom så visar han ett riktigt bra fokus att träna även i dessa störiga miljöer. Visst han håller väl inte fokus i särskilt många sekunder än, men han kommer tillbaks och vill försöka igen och det är ju viktigast. Han är ju så liten fortfarande. Han är så duktig på mycket att man nästan glömmer bort hur liten han fortfarande är. Fast han är tyngre än Felix nu (hoppas jag verkligen!). 4,8 kg visade vågen på djurbutiken idag. Dock passar alla Felix overaller perfekt på Knott med, så de är ju ganska så jämna i storlek trots allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards