the crazy pack

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Veto

Av thecrazypack - 19 december 2012 17:05

Veto Veto gamla Veto. Måndag eftermiddag fick vi en tid hos doktorn som gick igenom henne och konstaterade att hon iaf inte kunde hitta något uppenbart som kunde förklara vad som felades. Veto var tunn, tunnare ön vanligt med bara 2,6 kg, men annars tyckte hon (veterinären alltså) att Veto såg väldigt fräsh ut för sin ålder trots allt. Trots att Veto inte ätit/druckit ordentligt på flera dagar o spytt en hel del, tyckte vetten att hennes allmäntillstånd var så bra att hon inte såg någon anledning att lägga in henne. Munnen hennes såg iaf bra ut, tyckte både veterinär och tandsköterskan som kom in och kollade. Vi bestämde att vi skulle ta blodprover för att se om det kunde avslöja något och då började kriget. Den fina, goa, fjäskande damen övergick efter en liten stund till den bitchiga trefärgade honkatten hon var när hon var yngre ;)


Iaf, blodprovet visade på en väldans massa bra värden! Elektrolyterna var ju lite upprörda, men det var inget som oroade veterinären utan var förväntat pga kräkningarna. Det som var aningen för högt var levervärdet. Inte allarmerande högt, men ändock för högt. Kan bero på att hon inte ätit o spytt en massa, men kräkningarna kunde även bero på att levern mår skit, så det sa ju inte så mkt. Iaf så skall hon nu äta leverfoder i en månad och sen skall vi tillbaks o ta nya prover för att se om/hur de ändrats.


Hon fick en spruta kortison (biverkning ökad aptit/törst ;) ) och sen fick vi åka hem. Hon har börjat äta så smått & dricker och än så länge har hon inte spytt. Tydligen ha katter ganska så lätt att sluta äta och kan vara svåra att få igång igen. Kanske saknar hon "bara" Enya och åt dåligt någon dag pga det och sen blev allt fel. Vi hoppas iaf att levervärdena inte beror på något allarmerande utan att proverna nästa månad ser bra ut (eller iaf inte sämre). 2000:- fattigare blev vi, men allt känns så mycket bättre i själen så det betaade vi så gärna!

 
 
Tua

Tua

19 december 2012 19:55

Skönt att det inte verkade vara så allvarligt för henne. Hoppas hon blir bättre snabbt! Kram!

http://rockadog.bloggplatsen.se

thecrazypack

19 december 2012 23:39

Och jag e bara lite förvirrad o skriver typ likadana inlägg m någon dags mellanrum :p men ja hon mår bättre även om hon inte äter som vanligt än.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards