the crazy pack

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

En av dessa...

Av thecrazypack - 12 december 2012 23:59

är VÅRAN! En månad gamla imorn.

   

Idag känns det verkligt. Riktigt verkligt! För en av dessa små grabbar kommer flytta hem till oss. Och nu börjar det närma sig att fixa iordning alla papper, hur vi bäst löser resan osv osv. Och så måste vi ju komma på ett namn med! Förslag någon? Just nu diggar jag Vass, D är fast i Rost. Andra namn som varit på tapeten är bla Järv, Nypon, Ilo, Knott... Men än är vi som sagt inte överens, så ni som känner er generösa, ös på med bra pojknamn!


Sen kommer konsten att välja valp utan att träffa dem. Klurigt värre. Dels beskriva vad man vill ha (hur får man ner ALLT man vill ha i sin framtida valp? Vad är viktigast att fokusera på när de är så små? Mycket är ju formbart tänker jag...), hoppas att uppfödaren förstår och kan ge råd om vilken som tycks passa oss bäst.

Utseendemässigt vet jag vilken jag gillar bäst redan, men just utseendet är ju ganska så oväsentligt i det stora hela.

 
 
Tua

Tua

13 december 2012 11:04

Jag har gillat deras sida på facebook så jag tittar på er valp varje dag :) (se vad bra det är med facebook- tjat tjat)

Jag tycker att nyfikenhet, framåtanda, intresse för föremål, uthållighet är de viktigaste egenskaperna hos en valp, resten får man forma

http://rockadog.bloggplatsen.se

thecrazypack

13 december 2012 15:53

Jag kikar oxå dagligen på deras fb-sida ;) så inte behöver man fb för det :P

Uthållighet hos en 5 veckors? Kan man se det redan då?

 
HannaH

HannaH

13 december 2012 14:03

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

Mario ska han ju heta så klart. ;)

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

13 december 2012 15:53

Super Mario vore kanske nåt faktiskt...

 
Ingen bild

the crazy pack

13 december 2012 15:55

På stamtavlan verkar de få namnen "Laavakartanon Aurinkokuningas" och "Laavakartanon Aurinkosoturi" om det hjälper er ;)

 
Tua

Tua

13 december 2012 16:23

Ja uthålligheten var en av de främsta sakerna jag tittade på hos Linus tex. När man ger en leksak, ser hur länge de håller fast vid kamp, ser hur länge de jobbar för att hitta godis tex, hur mycket de kämpar för att "vinna leken".... sånt är ju skitviktigt :) Tycker jag alltså !
Det första namnet tycker jag associeras med Kingen, Kungen, King osv, kanske superking :P
Det andra tänker jag på Cosy :)

http://rockadog.bloggplatsen.se

 
HannaH

HannaH

13 december 2012 21:41

Super Mario, lätt! Rätt färg, rätt land, rätt kön. Rätt, rätt, rätt.

Har du någon aning om vad de finska namnen betyder? :P

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

14 december 2012 01:24

Solkung och Solkrigare. Kung känns HELT rätt, men någon krigare är jag ju inte så sugen på egentligen :P Och försöka uttala de där namnen snyggt... :D Börjar iaf lära mig hur uppfödarnamnet stavas iaf. ;)

 
HannaH

HannaH

14 december 2012 22:30

Båda namnen är ju fina så lång. Vilken av dem gillade du bäst so far då? Stackarn på undrebilden ser ju helt mongo ut. ;)

http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se

thecrazypack

14 december 2012 23:35

Stackarn på undre bilden ser nästan alltid helt mongo ut tycker jag :P

 
Ingen bild

Cecilia

19 december 2012 23:32

Hahahahaha vilken mobbing av undre valpen :P KNOTT tycker jag var ett suveränt namn! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards