the crazy pack

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Rekord!

Av thecrazypack - 31 oktober 2011 20:00

Inatt slog vi rekord i sova länge! Lillgrabben sov från typ 21-3:30 utan att amma en enda gång!! Fatta vad skönt! Sen att jag inte somnade förrän efter 12 är ju en annan femma, men men... Så vad gör man för at få Krypet att sova så länge då? Jo, ser till att få dubbla besök på lördagen och sen åka på fika hos pappas moster på söndagkvällen. Gör detta helgen då ni sagt att ni skall ta det lugnt då det uppenbarligen blev för mkt för Krypet helgen innan :P


Nästa helg skall dock Krypet få ta det lugnt. INGEN är välkommen hit för att hälsa på oss, så snälla fråga inte (vi är ju uppenbarligen värdelösa på att säga nej). :P


Idag har Krypet varit fortsatt trött och kinkig, vilket vi ju räknade med efter gårdagen. Men dagen har ändå känts bra och på eftermiddagen tog vi en promenad upp till pappas jobb tillsammans med Enya för att scanna in de sista Gimli-bilderna. I veckan skall jag hinna göra klart Gimlis bok. Har dock insett att den inte kommer omfatta hela hans liv, utan det får komma en uppföljare nån gång i framtiden då det kommer ett nytt sånt bra erbjudande på fotobok helt enkelt ;)


Ikväll när husse var ute med grabbarna så passade jag och Krypet på att träna lite m Enya. Vi satt på stolen i köket och så fick Enya köra igenom en drös av de trix hon kan. Hon älskar verkligen att få göra sånt! Måste försöka komma ihåg att köra nåt pass om dagen med henne iaf. Det är ju inte det minsta jobbigt när man kan sitta på en stol m Krypet i knät ju! Lite svårare m nyinlärning kanske (vill lära henne att tända/släcka lampan i sovrummet), men det hon kan är ju inga problem att köra iaf. Måste bara komma ihåg allt vi lärt oss genom åren...


Just ja, idag har jag även fotat älsklingen lite. Är nu helt säker på att man kan få ett svarsleende från honom (vilket bvc frågade om vi fått i fredags). Försökte fånga leendet på bild, men det gick väl lite sådär... men söt är han ju iaf!

     

 
 
Ingen bild

Hann

31 oktober 2011 22:26

Jag ska komma och hälsa på nån gång...sen. På riktigt. För jag är ju så bra på att ta mig någonstans.

thecrazypack

31 oktober 2011 22:30

Haha

Skulle vi inte få till en hundträff??

 
Ingen bild

HannaH

1 november 2011 10:29

Att ni ska! Ska kolla över ett datum så vi kan bestämma nåt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards