the crazy pack

Alla inlägg under juli 2011

Av thecrazypack - 4 juli 2011 21:50

0100 Vi startade redan kvällen innan med en bild på nya boken vi läser. D brukar läsa högt för mig på kvällarna, men det har varit lite si så där den sista tiden då vi ledsnade på boken (serien) vi läste, så nu har vi bytt bok. :)

 



1000 Vid tio hade klockan väckt mig och Virre satt och undrade om vi skulle gå upp, eller om det var värt att gosa ner sig hos matte en stund

 


1100 Söndagar är "obligatorisk" mag-fotar-dag (dock har vi glömt bort det i typ 6 veckor) så när jag äntligen tvinga upp mig fotades magen

 


1200 Frukost och datortid

 
1300 ute en sväng på tomten och konstaterade att smultronen blev glada av den extra solen de fick efter att jag kapat häcken ovanför dem :)

 


1400 Ute m galningarna
 
1500 Nyss hemkomna o lite slappande vid datorn igen
 


1600 Vi hittade ett program på svtplay att slappa framför
 
1700 Jag, Virre och Felix ligger fortfarande och slappar framför "tvn" medan D lagar mat
 
1800 Människorna har ätit och Enya intar den obligatoriska jag-vill-ha-mat-positionen m huvudet i mattes knä

 
1900 Vi är ute och friserar lite mer på häcken. På insidan sitter Virus och vrålar nonstop hela tiden vi är ute och grabbarna ligger i sängen och lyssnar/tittar på "The big 4"

 
2000 När häcken var klar (eller jag tröttnade snarare) så plockade jag m lite mangold in till degusarna
 
2100 Bänkad framför the big 4 på tvn i väntan på att Metallica skall spela. Husse passade på att springa en sväng m Enya.

 
2200 Mer Metallica och the big 4

 
2300 Det är slitit att lyssna på the big 4 i typ 5 timmar ;)

 

Av thecrazypack - 3 juli 2011 22:47

Började kika på bilderna från valle (som visade sig vara ganska kassa rent generellt) och fastnade för denna, tagen när vi kom hem och grabbarna kunde gosa upp det tillsammans efter ett dygn isär  

   

Av thecrazypack - 3 juli 2011 12:11

Känns som jag inte hinner med att blogga för tillfället...


Jag har ju inte ens hunnit skriva om hur det gick för Enya på agilitykursen i tisdags! Och det kommer inte nu heller btw...


I onsdags åkte vi iaf på en utflykt till en badplats. Det blev inge bad för oss, men vi låg och tog det lugnt i skuggan tillsammans några timmar iaf :) Hundarna tyckte nog det var en värdelös utflykt, då de knappt fick nån promenad alls och fick vara kopplade hela tiden.


På torsdagen blev det bio på dagen. Smartaste draget ever! Att gå på bio m ac vid 15-tiden då det är slemvarmt och outhärdligt var underbart! Vi såg piratfilmen och den var väl ok. :)


Sen på kvällen kom L & S och grillade hos oss. Vi ses för sällan måste jag verkligen säga! Trots att det ett tag såg ut som himlen skulle öppna sig över oss kunde vi sitta ute hela kvällen. :)


Fredagen var jag mer eller mindre död och D var tvungen att jobba en massa, så det hände inte mkt här hemma då. Hundarna fick bara en minimal tur runt dungen + kissrundor. Detta trots att Felix faktiskt fyllde 8 år!


Lördagen var det åskoväder, men trots det så beslutade vi oss för att lämna de stora hemma och styra bilen mot åtvidaberg och kanonsabotören. I åtvidaberg var vädret först kvavt, varmt och slemmig, men med tiden försvann åskan (utan att regnet föll över oss) och solen tittade fram. Vi fick se en massa duktiga agilityhundar och förare, samt en hel del diskningar. :P Jag och D passade på att bada medan Felix nöjd satt och vaktade väskan en bit upp på land.


På vägen hem passerade vi översvämmade vägar och vi insåg att det nog varit ett riktigt rejält oväder "hemmavid" och viss oro hur de stora haft det kom.

(bild snodd från corren.se)


Väl hemma verkade Parker iaf lugn, men när det var dax att gå ut och det fortfarande mullrade borta i horisonten så ville han INTE vara med. Sen räckte det med att det började regna på fönsterbläcket för att han skulle bli orolig inne med :( Det var först efter midnatt då åskan o ovädret hade varit borta i många timmar och vi alla hade slappat framför en film som Parker kunde tänka sig att gå längre än utanför dörren för att kissa o bajsa. Då tog vi en sväng runt dungen hela flocken.


Nu är det söndag och EFIT-dag på hundforumet jag hänger på. Får se om bilderna kommer upp här med så småningom... Sen finns det ju massor m bilder som egentligen vill komma upp här, från vallebygden, koster, degusar, onsdagens utflykt mm mm... Och så måste jag väl få tummen ur och skriva om Enyas agilitykurs innan det är dax för nästa gång :P

Av thecrazypack - 1 juli 2011 22:06

Idag fyller våran stora lilla kille hela 8 år! Tänk vad åren går! Stackarn har inte fått nåt kul alls på sin födelsedag, varken långpromenad, paket eller extra mumsigt att äta. :( Men imorgon får han en privat utflykt, bara han tillsammans m matte och husse. Förhoppningsvis tycker han att det kompenserar lite för denna tråkiga dag...


Några idolbilder på vår favorit-lillskit får ni ju allt få. Tagna under gårdagens utflykt.

       


Annars går våra tankar till Tua m familj denna dagen   Ord räcker aldrig till och känns bara fåniga, men ni skall veta att vi tänker på er! KRAM

Av thecrazypack - 1 juli 2011 13:24

I tisdags var det ju agilitykurs för Parker igen. Vi var som vanligt lite sena och när vi kom dit hade alla trängt upp sig i hörnet av planen, där det var skugga. Jag var glad över att vi skulle vara i skuggan, men det va uppenbart trångt där i "Parker-perspektiv" sett. Men han var ändå vid gott mod när vi närmade oss de andra och höll sig faktiskt skapligt positiv fram till fikat. Folk är aningen korkade ibland måste jag bara säga. Jag förklarar läget, hur rädd och försiktig han är och hur obehagligt han tycker det är med okända så nära som tittar osv. Vad blir resultatet? Jo att folk stirrar ännu mer :( *suck* Men som sagt, han klarade första tredjedelen galant, trots att det var trångt. Övningarna bestod av:


  • Gå på planka - Parker satte iaf upp framtassarna på den, trots att det stod 5 okända personer och 2 hundar inom en radie av 3 m runt plankan!

  • Forsera tyg - Vi försökte inte ens, men satte oss ner nära de andra och kopplade av lite. Han var avslappnad och nöjd, trots att de var nära. :)

  • Springa mot skål m godis, försten dit fick godiset - En övning som Parker gillade och fattade ;) Visst lät jag honom vinna varje gång typ, men han tyckte det var superkul och blev supeladdad. Ibland sprang han dock så fort att han inte riktigt hann m att ta godisen ;)

Sen blev det fika och jag lämnade grabben m husse och de andra hundarna. Och istället för att få en lugn stund tillsammans m sin flock blev det lite av ett stressmoment för grabben (& mig med som satt långt bort och såg det hela). Jag var ganska så irriterad och arg på husse när fikat var slut och jag gick för att hämta Parker. Husse o co hade nämligen fått sällskap av ett av barnen som är med på kursen och hon & hennes hund hade varit där o pratat och klappat våra hundar (eller vad fan det var hon gjorde) störr delen av fikastunden. Parker satt tack o lov i långlina och behövde inte vara nära, men det var ju nära nog för honom. Framförallt när ungjäveln hamnade mellan Parker och resten av flocken. Ibland kan jag bli så arg på D som inte klarar av att säga, "Nu får du gå, du skrämmer hunden". Eller säg vad fan som helst! Enya var ju uppstressad värre med utav situationen (inlägg om henne kommer senare) och där sitter snälla D och bara pratar m ungen. Gah! Men men...


Efter fikat blev det av förklarliga själ inte så mkt mer tränat med Parker. Vi gick igenom slalomet och när instruktören gick igenom nästa övning (vi delas in i flera grupper o flera övningar körs samtidigt) så passade jag och Parker på att närma oss slalomet lite och kasta lite godis så han fick testa att gå mellan några pinnar. Han klarade det skapligt iaf. Nästa övning var en cirkelövning och trots att det var superkul förra gången så hade han fått nog. Han ville nu bara därifrån, så vi gick och D tog grabbarna och åkte hem. Kvar stannade jag och Enya som snart skulle börja vår kurs.


På det stora hela är jag himla nöjd med Parker, men jag kan inte riktigt släppa irritationen över hur det blv vid fikat för honom (känner hur irriterad jag blir nu när jag skriver det flera dagar efteråt). Hoppas att nästa gång blir lugnare för honom och att det blir lite fler övningar som kan passa honom. :)

Ovido - Quiz & Flashcards