the crazy pack

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Skadad katt

Av thecrazypack - 9 maj 2011 23:01

Idag har solen värmt så där ofantligt mycket igen. Jag klagar inte,för även om jag är värmdekänslig tar jag hellre detta än minusgrader i maj! Katterna fick vara i sovrummet och uteburen medan jag, hundarna och några degus var på tomten. Jag började virka på en ny figur. Det var längesen jag virkade något sådant, så lite kul var det att komma igång igen. Tyvärr valde jag mitt hatgarn, så vi får väl se om jag blir klar med den lilla skapelsen... Garnet är grått och lite luddigt/hårigt, vilket jag tyckte skulle passa på figuren. Tyvärr så är garnet stumt, tunnt och maskorna blir svåra att se iom att det är hårigt. Så stundtals kände jag för att lägga ner hela skiten om man säger så... Gjorde iaf klart huvudet, så får vi väl se om kropp, ben mm görs klart någon gång eller om det blir ytterligare ett projekt som aldrig blir klart :P


Parker kom ut några gånger och stannade tom så länge att han han nosa lite på gräsmattan med. Han är ju inte så förjust i att vara på vår tomt tyvärr och det blir ju inte bättre av att de bor skrikande ungar på båda sidorna om vår tomt heller :P Men den senaste tiden har han så smått börjat komma ut ibland iaf, vilket jag ser som ett stort framsteg. Tror väl aldrig att han kommer ligga utslagen i solen som de andra två, men vill ju att han iaf skall känna att han kan komma ut och kika vad vi gör då och då.


När vi sen gick in och jag öppnade dörren till sovrummet möts jag av blod. Första tanken var så klart Virus. Han är klanten nr 1 + att han ju inte har så mycket päls som skyddar. Så ut i kattburen och börja gå igenom mongokatten. Hittar ingenting, så plockar upp Veto för att kika på henne. Veto har värsta jacket i huden, ca 3 cm långt och minst ½ cm brett, på höger frambens insida. Hon tröttnar dock ganska så fort på mig och säger ifrån på ett sätt som man inte ifrågasätter... :P Ringer mamma som inte svarar, ber D ringa upp mig, vilket han gör och så gråter jag lite (vilket jag gör hela tiden just nu känns det som *suck* ). Mamma ringer upp när jag pratar m D. Pratar m mor och kommer fram till att jag skall ringa vetten. Vill helst slippa en akuttid, men vet att de så gärna vill sy och härja ju... Ringer dem och tack o lov har de fullt idag, så vi fick en tid imorgon bitti istället. Veto har nu tratt och är sur. Virus sitter och stirrar på henne på 50-100 cm avstånd och har inte släppt henne m blicken en enda sekund tror jag. Han var inte ens intresserad av sin mat!! Kommer Veto för nära honom fräser han, men han kan ändå inte låta henne vara ifred. *suck* Vi får se hur det går inatt, om vi alla kan sova i sängen tillsammans eller om det kommer sluta m att en av katterna får stängas in ensam i ett av rummen... Jag vill få sova iaf för det blir till att gå upp tidigt imorn! Just ja, kom på att jag måste gå ut i frrådet och hämta in kattburen nu ju!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards