the crazy pack

Alla inlägg under mars 2011

Av thecrazypack - 1 mars 2011 19:49

Jahopp. Känner att jag börjar bli riktigt bitter och deppig alltså. :( Behövs inte mkt för att allt skall kännas jävligt och jag skall bli ledsen. :(


Innan mötet hos jobcoachen upptäckte jag att Vega inte var så snäll mot Myntas ungar. Har sett tendenser till det innan, men nu tog jag henne på bar gärning när hon bet en av de små riktigt rejält. :( Så efter att ha funderat och stressat upp mig över hur jag bäst skulle lösa det, beslutade jag mig för att sära på Mynta och Vega + ungar så klart. Myntas ungar har knappt ökat i vikt alls så jag vågar inte chansa längre. Stackars Mynta fick flytta in i den lilla gallerdelen till buren där Gnejs suttit sen ungarna föddes. Satte den bara över holken m ungar och satte sen in mat och vatten till Mynta. Så de är kvar i terrariet och min förhoppning är att det enkelt skall gå att ta bort gallret om några dagar, då Myntas ungar har fått chans att växa på sig samt fått bättre motorik. Nu verkar de ligga i sånt underläge mot de andra helt enkelt. Gnejs fick flytta in till Vega och hennes ungar i terrariet och var nog väldigt nöjd. :) Såg inga tendenser till att han vill göra fler bebbar m henne heller, så det känns tryggt. :)


När jag var klar m allt det där insåg jag att bussen till jobcoachen går om 20 min och jag har inte hunnit äta lunch + att hundarna måste ut. Kopplade Enya och Parker och ropade m Felix. Släppte Parker så fort vi var i dungen så han skulle kunna kissa & ev bajsa om han ville snabbt och smidigt. Trodde jag ja! Enya kissade och sen började jag gå hemåt. Inga grabbar hade några ambitioner att följa med. Lämnade in Enya, gick ut och visslade in Felix som kom snabbt då. Lämnade in Felix och gick ut för att se vad Parker hade för sig. Han stod högst upp på bergknallen och såg inte ut att vilja komma, så jag gick hem utan honom. Fixade iordning mig samtidigt som jag höll ett öga ut genom fönstret för att se när P behagade komma hem. Han tröttnade ganska så snabbt när ingen brydde sig iaf och jag hann m bussen. Blev en morot till lunch på vägen...


Mötet hos jobcoachen gick bra, men var nog det tråkigaste hittills. Efteråt gick jag och pillade på massa ljuvliga barnkläder. Finns ju hur mkt som helst som man vill köpa! Blev en gullig mörkblå body m ett hundtryck på, ett set m grönrandig body + byxa, samt pyttesmå sockar.

 


Nu måste ja gå en sväng m Felix, D är ute m de stora.

Ovido - Quiz & Flashcards