the crazy pack

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Trött!

Av thecrazypack - 20 mars 2011 21:42

Idag tog vi oss en egen dag. Vi åkte ut till tornby och gick i affärer, trots att vi inte skulle ha något och trots att vi inte hade några pengar. Men det var mysigt att inte behöva hitta något eller känna att vi var tvugna att hinna med något.


Och trots att vi inte skulle ha något och vi inte hade några pengar fick D köpt sig ett par träningsbyxor, jag fick köpt hundgodis + en regnjacka till Felix. Fick köpt sand till degusarna att bada i, men glömde att deras pellets är slut... Inget bra hö hittade jag heller. *suck* Att det skall vara så frbannat svårt att få tag i bra hö?! Senaste två påsarna från djurbutiken har varit fulla m mögelsporer, så där vågar jag ju inte köpa igen (& klaga har jag inte orkat). Höet i matbutiken är ju skräp, men det är det de äter just nu. Borde verkligen leta reda på mailen till det där stallet som jag köpte av förra året. Det höet var bra och uppskattat av degusarna, men den sista balen i förådet är tråkig nu tycker de... Kanske vill de ha nyskördat oavsett?? Nä hästhö är bäst, men trots alla stall här i vår närhet verkar ingen vilja sälja en bal eller två till mig :( Fan jag kan ju betala dubbla priset som hästägarna betalar för det, då det ju ändå blir billigare än att köpa mögelhö från djurbutiken eller skräphö från mataffären.


Ja ja... på tornby kikade vi på bebiskläder och kollade vad IKEA har att erbjuda en bebis. Ingen köptes, men det är mysigt att bara få gå o kika och pilla lite tycker jag. Har ju många veckor kvar att shoppa loss lite då o då :)


Veckan som kommer måste jag verkligen ta tag i plugget! När jag nu skall orka det. Måndag är sista mötet m jobcoachen och det brukar vara vad jag orkar den dagen. Tisdag är det hundkurs och det är ju knappt så jag orkar den + att vi ant handlar mat efter den. Onsdag behöver jag röja mitt skrivbord och lägenheten skall städas för på torsdag kommer svärmor hit och stannar över helgen :)


D kollar på en film som jag inte riktigt fastnade för nu. Funderar på att kanske sitta m honom o virka, eller läsa vad min agilitybok tycker är en bra metod för att lära in gungbrädan på. Den metoden vi testade förra agilitykursen (m samma instruktör som nu) funkar inte på Enya, hur bra jag än tycker den borde funka :P Min tanke än så länge är att träna på den lilla låga brädan som vippar typ 5 cm, samt börja m ljudträning av hur den riktiga gungbrädan låter. Men det är just ljudet som är så himla läskigt tycker hon. :/ På nåt vi måste vi få bort den rädslan, utan att förknippa ihop det m brädan som vippar & då borde väl det bästa vara att träna de olika saker på olika ställen o m olika brädor? Dock ligger det ju snö på banan nu igen, så vi får väl se om det är nån ide att börja testa mina tankar på tisdag eller om jag behöver mer tålamod...


Nu skall jag söka mig bort till D iaf, jag vill vara nära honom   

 
 
Tessie

Tessie

20 mars 2011 23:45

Ska fiska lite i om min syrra kanske känner någon hästmänniska i Linköping som man kan tvinga sälja hö till dig. Dalarna är lite för långt bort antar jag. ;)

http://veganslyna.blogg.se

thecrazypack

21 mars 2011 10:55

Dalarna är lite långt ja ;) Men hör av dig om du får nys om nån snäll hästägare i mina trakter. Som sagt så kan ju jag betala dubbla priset då vi ju inte äter riktigt samma mängder som hästen gör ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards