the crazy pack

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Proffsfotografering

Av thecrazypack - 30 oktober 2010 12:23

Idag väcktes vi förbannat tidigt av att mattes klocka ringde. Jag förstod inte riktigt varför vi redan skulle gå upp. Hade ju knappt fått sova nånting! Matte och Husse är skitbökiga att sova mellan skall ni veta! Jag försökte få Husse att somna genom att lugnt slicka honom i nacken i går kväll/natt, men han låg bara och korvade och hade sig. Efter ett tag ledsnade jag. Va f-n man behöver ju sova själv med! Så jag la mig m huvudet vid deras fötter istället och somnade, för att snart väckas av den där klockan.


Men istället för att bara stänga av klockan gick matte upp! Och om matte går upp så tidigt är det något speciellt på gång! Så jag såg till att ha koll på matte och insåg snart att det var hon, jag och husse som skulle hitta på något!   


Husse gick i förväg till bilen och sen kom jag och matte efter


Bilen åkte till djuraffären och bara det är ju superkul! Men snart stod det klart för mig att jag inte var ensam hund i butiken. Tusan vad kul! Men istället för att få hälsa, leka och riva runt med hundar och alla leksaker som fanns i butiken ställde vi oss i kö. Vet ni hur dööötråkigt det är att sitta still i en kö?! Jag gjorde så gott jag kunde för att hålla tristessen borta (vilket inte var så svårt igentligen - superkul att vara i affär ju!) genom att skälla lite på nån ful fet hund, spana in magroverötter och plastväxter (kunde jag hjälpa att de satt fast så dåligt att min svans rev ner hela grejen som höll fast dem?!). Men så till slut blev det min tur!


Fotad har jag ju blivit förut, så jag är ju ett proffs på att posera! Och tur var det skall ni veta! För inte en chans att någon som inte är proffs skulle ha fixat det! Vet ni hur äckligt mycket svettig fet hund de där fällarna man skulle ligga på luktade?! Usch och fy alltså! Jag trodde matte skämtade när hon sa åt mig att hoppa upp där! Sen ville hon dessutom att jag både skulle sitta och ligga där! Bläääk vad äckligt! Tur man är proffs iaf för jag tror nog det blev en del bra bilder ändå. Men så fort jag fick klartecken att vi var klara lämnade jag de där snuskiga stinkande fällarna!


Sen åkte vi hem och vet ni vad?! Jag kände faktiskt att jag var lite trött. Det krävs mer än ni anar att åka och bli proffsfotograferad!


/Gimli

 
 
Ingen bild

Tua

30 oktober 2010 23:07

Finaste killen! Vilken rolig utflykt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards