the crazy pack

Alla inlägg under juni 2013

Av thecrazypack - 14 juni 2013 16:00

Igår blev lilla Knottet hela 7 månader! och vilken stilig liten 7 månaders kille han är! En vecka har vi nästan varit sjuka här hemma nu och han tar det hela m ro. Eller han är iaf inte galnare än normalt :P Det känns himla skönt att se att han klarar det hela m att göra typ nada så pass bra redan vid denna åldern. :)


Idag packade vi in hundarna i bilen & åkte till veterinären för en snabb invägning av samtliga hundar.

  • Felix godkända 4,3 kg
  • Parker 13,6 kg
  • Knott 11,7 kg

Mätte även Knott och siffrorna är väl allt andra än hundra om man säger så :P Halsmåttet är ca 32 cm, höjden ca 49 och ryggen 45 (eller 48 beroende på hur han står :P ).

 


Killen lägger sig dessutom frivilligt i blött gräs! Kanske har jag haft för låga tankar angående hans arbetsmoral då jag trott att stående start är ända alternativet för oss (för att slippa konflikter vid regnstarter)? Vi får se sen vad det blir när vi närmar oss tävlandet, men jag gillar att vi kanske faktiskt kommer ha lite alternativ iaf. :)

 

Av thecrazypack - 13 juni 2013 14:58

Japp nu kör vi igen! Vi var ju egentligen m förra månaden med, men jag vet inte om jag kom ihåg att blogga om det. Iaf, så uppfyllde han då de kriterier som krävdes för ett godkännt backande. Dock blev vi utan pris den gången.


Dagens Trick #15 - Sätt på dig halsbandet har vi redan börjat träna och hunnit filma! Dessutom är alla tre med och tränar denna gången tänkte jag, även om fokus ligger på Knott främst. De andra två skule dock må bra av en lite bättre bild av det här m att ta på sig halsband/sele. Vi får se hur längt vi kommer. Går det fort m halsband, så är planen att försöka m selen med.


Filmade träningen tidigare idag. Andra gången vi tränar det och gubbarnarnas andra pass, medan Knott fått två pass innan så det blir hans pass nr 3 & 4 som syns på film. Gotta = blötmat. Himla poppis tyckte alla! Och bästa var ju att det typ räckte m att doppa skeden lite så den fick lite slem på sig, så fick Felix belöning som smakade mums, men typ innehåll nada energi ;)



 
 
 
  Att sitta o titta på när de andra får träna får helt klart upp Knotts motivation ytterligare lite ;)

Av thecrazypack - 11 juni 2013 22:04

Har ni någon liten förkylning som funderar på om den skall bryta ut eller inte är mitt tips att spendera en natt sittande m snörvlande unge på bröstet & själv inte somna förrän vid 6 på morran. Då förstår ni, då bryter förkylningen ut ORDENTLIGT så behöver ni inte gå o störa er på att vara lite så där halvkrassliga. Utan kan istället sitta och flåsa av att dricka ett halvt glas juice, byta blöja eller något annat totalt ojobbigt. Sonen är dock så stor nu att han kan styra upp sin läggning själv (tydligen). För han sa minnsann till mamma att det var dax att byta blöja & på skötbordet sa han att det skulle sovas & på m pyjamas. Sen skulle det borstas tänder & undertiden som mamma kissade hämtade ungen tre böcker vi skulle läsa + ställde iordning stolen framför dörren (så att hundarna inte river upp den hur som).    Sötaste ungen! Dock blev han lite besviken då mamma höll på att dö av syrebriste efter att ha försökt sjunga sov du lilla vide... Han somnade dock utan större bekymmer & det tackar jag för!


Tisdagar brukar annars vara den kvällen i veckan som vi åker ut till klubben och tränar Knottet. Ikväll blev det så klart inget med det, men lite träning från en stol orkade jag med ute på tomten iaf. Han dyker genom tyget och jag kastar en leksak. Alldeles lagom ansträngande ;) Krypet kastade oxå leksak (Knotts favorit dessutom), så det blev bra störning. Fick tränat lite leksaksbyte med. Tycks behöva träna det lite då o då m honom för annars tar han gärna favvisen och drar eller så skiter han helt i de mindre superbraiga leksakerna.


Annars har jag gjort upp lite av ett schema för vad vi skall försöka fokusera på veckovis och än så länge har det gått skapligt bra att följa med. :) Denna veckan är planen att plocka fram rusta-platten här hemma. Känns lite småläskigt, men det är väl bara att köra. Så glad som han är att springa genom tyget nu gör att det iaf känns lovande inför platten. Sen får vi väl se om vi kommer ut till klubben för nån träning senare i veckan...


Velar om jag skall våga mig på rc med... Känns så himla överlägset om man får det att funka. Men det är just det där m att få det o funka... De flesta verkar tycka att det behövs ganska så mkt träning för att få till det & jag vet ju att min/vår tid är begränsad. Sen så är det ju det här m utrymme och utrustning. Tomten är nog för liten för att köra på & då blir det ju genast ett himla meck om man vill få till regelbundna pass. Men tänk vad snabb Knottet skulle bli m rc ;)


Ni får en liten film från dagens dyk i tygstycke. Matte är sjuk och vet inte vad hon gör. Knott har däremot koll. Tyvärr tog batteriet i kameran slut, så det blev inte mer än detta.


 

Av thecrazypack - 9 juni 2013 12:04

Sa jag att han är i spökåldern?! Här, världens läskigaste och farligaste ÄGGSKAL!

 

Av thecrazypack - 6 juni 2013 10:40

Japp, Knott ser numera spöken lite här o var. Han har ju blivit skälligare och drygare gällande vissa saker den senaste tiden och jag har väl misstänkt att det är den där spökåldern som är på intågande. Det hela blev bekräftat igår då vi var ute på fotbollsplanen och hade "picknick" jag, ungen & hundarna. Hundarna fick grisöron att tugga på och Knott skuttade runt o lekte m sitt en stund innan han slutligen började tugga på det. Då jag ville ha honom närmare oss så gick jag bort mot honom för att hämta m honom (han kom inte när jag ropade) & då helt plötsligt så far han upp och ger mig värsta utskällningen, m ragg rusandes mot mig. När han såg att det var matte släppte han det snabbt, hälsade och drog sen tillbaks till sitt öra. Så varför var matte så läskig helt plötsligt? Jo hon hade vikt upp långbyxorna till shorts! Nog för att benen lyser läskigt likblekt, men en sån lite förändring borde inte ge den reaktionen hos vårt annars så trygga Knott. Spökåldern it is...


Glömde ju även säga att Knott och husse sprang in i en grävling för några kvällar sen. Eller grävlingen sprang in i dem! Den kom i full kareta på cykelvägen utanför huset och blev minst lika rädd som Knott när de krockade, kutade in i grannens häck för att sen bara några sekunder senare kuta ut igen & krocka en gång till med dem! Knotts första grävlingmöte blev ganska så otäckt tyckte han.


Vi bor ganska så häftigt till tycker jag. Få lägenhetsområden som kan erbjuda grävling, rådjur, vildsvin, ekorrar, fasaner & massa andra spännande fåglar på bara 20 m avstånd från tomten! Ytterligare lite längre bort kan man stöta in i räv, hjort, älg och tom mård! Älskar verkligen vårt läge!

Av thecrazypack - 5 juni 2013 21:58

Tiden bara rusar förbi och det händer massor. Ingen direkt tid (eller lust heller för den delen) att blogga, men här kommer någon typ av sammanfattning av vad som hänt den senaste veckan typ.


  • Jag har fyllt år. Passerade stort sett obemärkt, vilket passar mig ypperligt.
  • Jag har blivit moster! Efter att bli mamma, så måste moster vara bland det häftigaste man kan bli!    Än har jag inte träffat guldgossen, men till helgen skall jag sniffa spädis!
  • Vi har varit på norrköpings utställningen och träffat 3 härliga cirnechos! Så himla roligt att se fler individer av rasen. Snygga värre, men självklart tycker vi att Knott är finast!. Knott skötte sig exemplariskt dessutom!
  • Vi har haft besök och det blev ett spontanbesök till Kärna mosse för lite orkidejakt. Fina blommor fick vi se, även om vi var där lite för tidigt. Hundarna fick stanna hemma och av de dryga 2 timmarna vi var borta skällde Knott nonstop de sista 105 minutrarna... *ångest* Tur besöket var trevligt coh turen till mossen något jag verkligen behövde!
  • Vi har varit ner på stan inte en utan två gånger. Myst, fikat, ätit glass och njutit av sommarkänslan. Krypet har kastat sten i fontäner, lekt jage i trädgårdsföreningen och tittat på fåglar   Knott har visat en supertrevlig sida då han enkelt har följt med, varit alldeles perfekt ointresserad av okända som pratat med oss (men inte honom), klarat av en hel del passivitet utan gnäll och bara varit så himla go!   
  •   Knott har varit ensam och skött sig så bra som han brukar (himla skönt! För nog fick jag lite panik efter det där skällandet!)
  • Vi har hunnit med agilityträning på lhu. Knott var väl inte riktigt m som matte ville, men matte hade nog lite orimliga krav. Nästa gång får hons e till att vara en bättre tränare helt enkelt! Kul hade vi ändå!
  • Knott har testat att vara ensam själv i bilen och det gick kanon! 15 min helt själv & sen satt jag i 10 min och tittade/lyssnade på bilen innan han stack upp sitt huvud och jag gick till honom. Superhund!

Det var väl lite vad vi gjort. Till helgen är det kurs för husse och Knott, vi planerar ett besök hos systersonen (m övernattning om de står ut m oss) och förhoppningsvis orkar vi pallra oss iväg och titta på LC-tävling i söderköping på söndag. Vi får se. Sen borde det väl städas, tvättas och allt sånt där tråkigt med... men det kan man ta till vintern va? Då man ändå inte vill vara ute ;)

Ovido - Quiz & Flashcards