the crazy pack

Alla inlägg under januari 2012

Av thecrazypack - 15 januari 2012 16:57

Har ju länge haft planer på att gå igenom garderoben och se över vilka kläder det snart är dax att plocka fram, hur mkt vi har i de olika storlekarna, fotografera alla fina kläder vi fått osv osv... Idag fick vi en påse med kläder från en kompis till D och då var det ju lika bra att gå igenom garderoben med. Nu blev det inget fotograferande av alla fina kläder, för vi har MÄNGDER med kläder och orken tog slut bara av att sortera dem i storlek :P Det stod klart för oss iaf att Krypet inte behöver några kläder alls det närmaste halvåret säkert :P Kanske några sockar eller liknande, men det mesta har han. Superbra ju, men lite tråkigt då jag sett fram emot att han skall växa ut stl 62 så jag kan få köpa lite nya kläder till honom :P Men i storlek 68 har han redan 9 par byxor, 19 bodys, 7 pyjamasar och 6 tröjor! Och han har verkligen inte behov av så mkt kläder! I storlek 74 är behovet av byxor (7 par) och bodys (11) egentligt täckt med, men nån pyjamas får jag kanske köpa så småningom... Men det känns som evigheter innan han kan ha nåt i storlek 74! Flera av plaggen i storlek 62 är ju egentligen lite stora fortfarande.


Egentligen hade jag tänkt att skiva ner lite om vilka "märken" på plagg vi gillar. Så som att HMs byxor har längden i benen så att de inte åker upp o blir för korta på sprattelmannen och att vi gillar lindex´pyjamas m fötter som har knäppning ner i båda benen. Men det kvittar väl lite nu då jag insett att vi inte skall önska oss kläder just nu...

 


btw Snödropparna är på väg att knoppa sig och blomma ute vid äppelträdet!

Av thecrazypack - 13 januari 2012 23:48

Ja nu hittar man lite tid för att blogga, men frågan är då vad man skall skriva om? Känns som tröttheten är för tung för att få till en text som känns bra, men ändå vill jag kladda ner något. D är på disputationsfest ikväll, Krypet har äntligen somnat hårt nog att han inte vill ha tutten en gång i halvtimmen, hundarna ligger o morrar i sömnen utspridda i lägenheten och själv sitter jag här och undrar vad jag skall skriva... :P


Idag var vi på info-mötet inför babysimmet (som börjar om en vecka). Tusan vad sugen och laddade vi kände oss efter det! Krypet kommer (förhoppningsvis) älska att bada i bassängen! Han älskar ju badkaret redan ;) Längtar nåt enormt till nästa fredag nu! Och D komme ju vara pappaledig på fredagarna så vi kan bada alla tillsammans :) Och mormor, farmor, farfar mfl, det var tydligen ok för er att komma och titta på Krypet sen när han badar!


Just ja, tjejen som höll i infomötet kände igen mig men kunde inte placera mig. Själv kände jag inte alls igen henne. Efter lite luskande insåg vi dock att vi gått samma gymnasie-linje (& tog studenten samtidigt. Pinsamt om vi gick i samma klass :P ) i Lysekil! Världen är läskigt liten ibland.


På hundfronten händer här inte mycket... Jag har bestämt mig för att faktiskt ta tag i Enyas "hälsa-beteende" på allvar nu. Hon är ju helt galen när man kommer hem! Ja tom om hon har varit med oss ute, men de andra varit hemma så är det hon som är värst och skall hälsa på oss, studsa, skälla och bete sig som ett psykfall. När hon låg inne hos veterinären (för några år sen) så var veterinärens kommentar när vi hämtade henne och de såg hur hon betedde sig att hon betedde sig som en valp. Och lite sån är hon nog, så där sjukt lycklig över att vi samlas åter, men utan någon som helst kontroll eller behärskning i sin kropp. Så nu skall vi träna in rejäl stadga på soffan tänkte jag och förhoppningsvis kan hon ligga där när vi kommer hem i framtiden (som det är nu rusar hon mellan oss och soffan fram o tillbaks, ingen stadga alls alltså).


Hmm kanske skall ta ett nattligt klickerpass m damen istället för att hänga vid datorn och ha tråkigt...


Inte Enya, men en j-vligt go vovve iaf

 

Av thecrazypack - 11 januari 2012 22:34

Tusan vad svårt det skall vara att hitta tid för att blogga! Krypet har fått en egen liten hylla där han kan ha sina böcker och leksaker. Än så länge är det väl mest jag & D som tycker det är mysigt att kika på den, men så småningom kommer Krypet att gilla den med ;) Ja katterna älskar ju den så klart! De var helt tokigt lyckliga i helgen då vi möblerade om i vardagsrummet (ja det är väl inte helt klart där än...). Kissarna kutade runt som tokar och hade jättekul! Krypets nya hylla har perfekta fack för en liten katt att sitta och spana i dessutom :)


Har fotat en massa av Krypets julklappar och tänkt blogga om alla fina sakerna, men bilderna ligger fortfarande på kameran... Och ork och tid för att lägga över dem finns inte nu... Sen måste jag bara få till ett inlägg om bebiskläder med! (kul för alla hundägare som läser bloggen :P ). Bajs kan jag ju oxå skriva om... Det är väl bara hundägare och småbarnsföräldrar som kan tycka bajs är fascinerande och nu är jag ju både ;) Krypet imponerar på både mamma och pappa över hur mkt bajs det kan få plats i en liten bebis! När han var alldeles färsk bajsade han stort sett efter varje amning - fine det hade man ju hört. Sen blev det mer sällan, typ 1 gång om dagen - perfa ju. Ytterligare lite senare blev det att det kunde gå flera dagar utan bajs för att sen bli 1-2 dagar då det kom rejäla lass vilket nästan alltid resulterade i läckage - ja ja bajsar man sällan blir det väl mkt när det väl kommer... Och så nu då, sen nån vecka tillbaks så bajsar han vaje dag, flera gånger och rejäla lass! Får en läcka om dagen ungefär + några bajsblöjor till! Hur kan det bli så mkt bajs av en sån liten grabb?! Tänk bebisar är fantastiska!


Här skulle det väl passa m en bild på Krypet och en rejält fylld bajsblöja, men den bilden låter vi bli att lägga upp här tror jag :P


Dax att försöka sova... men först bjuder jag på en härlig bild från vår nyårsaftonspromenad i viggeby

 

Av thecrazypack - 8 januari 2012 23:55

Idag plaskade hela familjen i badkaret igen. Och vilken hit! Krypet var på strålande humör och plaskade om möjligt ännu vildare än sist. Han var helt blöt i ansiktet av allt plask, trots att vattnet stort sett bara nådde upp till hans navel. :) Sjöstjärnan, fisken och krabben fick vara med och bada idag och alla blev nogrant smakade på. Fisken var nog favoriten, men de var alla mycket bra!

Efter badet var Krypet snäll och gav mamma veckans enklaste kväll. Kvällarna har varit lite mindre kul den senaste veckan och det har bara varit mamma som gäller + att pojken har inte velat sova trots att han varit trött. Jag var inställd på en lång nattning, så efter att ha ammat satte jag på ett spel på mobilen och roade mig med det samtidigt som Krypet roade sig m apan Doris. Sen så helt plötsligt insåg jag att Krypet ju sov på mitt bröst   Tänk vad enkelt det kan vara ibland!


Inga badbilder, men på sötnosen när han upptäcker sina coola sockar ;)

      



Av thecrazypack - 4 januari 2012 16:21

Igår köpte jag 3 biljetter till Breaking dawn 1, så att jag, syrran & hennes man skulle gå på bio o se den när de kom tillbaks från stockholm (vi hade passat Tinda). D och Krypet fick vara kvar hemma medan vi andra 3 tog oss ner på stan. Syrran som var nyopererad (hon e bra cool min syrra!) behövde skjuts nästan hela vägen fram till biografen, eller rättare sagt godisbutiken. Vi köpte på oss rejält m mumsig lyxchoklad och tog oss ner till biografen. Väl framme läser vi på ytterdörren att visningen i salong 2 är instäld pga projektorn gått sönder. Kommer in och ser till vår fasa att det så klart är Breaking dawn som skall gå i salong 2 :( Sorg, milt sagt!

Vi fick pengarna tillbaka för biljetterna jag köpt, samt 3 ytterligare biljetter som plåster på såren. Då vi nu kunde gå på bio gratis beslutade vi oss för att se en annan film istället. Vi hade ju köpt godis i mängder att äta på bion ju :P Det blev "Tinker, Tailor, Soldier, Spy" och den är nog bra, men min hjärna funkar ju inte så jag hängde inte med det minsta! Absolut inte alls! Är inte alls van vid det när jag ser på filmer... Men men, D ville tydligen se den filmen så vi hyr väl den så småningom o då kanske jag fattar :P


Iaf, när vi sen kom hem fick jag veta att Krypet hade skrikit non stop i 90 min tills D hade kommit på att skötbordet oftast är kul. Och det var vid skötbordet vi hittade dem när vi kom hem. Krypet blev glad av att mamma kom hem. Han åt, myspratade lite m mamma och sen somnade han.


Nåt säger mig att det dröjer lite innan det blir bio för mig igen... Breaking dawn får jag nog först se när den kommer ut så man kan hyra den.

Av thecrazypack - 4 januari 2012 11:54

Januari

-          Dejtade arbetsförmedlingen

-          Första besöket hos BM – SPÄNNANDE

-          Passande Tinda

-          D åkte skidor m polarna i

   


Februari

-          D kom hem från skidturen

-          Fortsatta besök hos BM

-          Jag var ner en sväng i Lund på en distanskurs som jag sen aldrig slutförde

-          Fick se Krypet för första gången

-          2 kullar degusungar föddes

-          Jag och Enya åkte till västkusten

-          Zorro lämnade oss och fick ro i kropp och själ

-          Var på intervju och fck inget jobb hos Kolmården

     


Mars

-          Vresiga degusar krånglade vilket ledde till särande av de två mammorna med ungar

-          Första agilitykursen drog igång

-          D´s mor I hälsade på oss

   


April

-          Vi fick titta på älskade Krypet igen

-          D bortrest m jobbet

-          Lillasyster var här och hälsade på kort

-          Mamma & Chili hälsade på

-          D´s syrror hälsade på

   


Maj

-          D drog till Zürich m jobbet

-          R med dottern M hälsade på

-          Veto skar upp ett sår på benet och fick gå på mediciner. Hon slapp iaf sy.

-          Jag & D gick handledarkurs för att kunna övningsköra ihop

-          Jag började vattengympa för gravida

-          ”Tassarpromenaden”

   


Juni

-          The Crazy Pack (- katterna) åkte till västkusten

-          Jag & syrrorna bjöd mor på en utflykt till Sydkoster

-          Gnejs kulorna kapades hos veterinären och han fick en kämpig tid efter med läkningen

-          En tredje kull degus föddes

-          Parker gick sin första kurs i agility

-          D´s föräldrar hälsade på

-          Pappa m fru hälsade på

           


Juli

-          Stugan

-          Breivik gick lös i Norge

       


Augusti

-          Mamma & Chili hälsade på igen

-          Föräldrautbildning och det börjar sakta dra ihop sig för Krypets ankomst

-          Vattengympan för gravida drog igång igen efter sommaruppehållet

-          Årets sista agilitykurstillfället i graviditetsvecka 39

   


September

-          Krypet annonserar om sin ankomst vid 3 på morgonen den 13/9

-          Mamma kommer för att passa hundarna när Krypets föds, men mor blir kvar i nästan en vecka utan att vi       kommer hem.

-          Efter 10 dagar på iva/neo får äntligen Kryper och mamma komma hem till resten av The Crazy Pack

   


Oktober

-          Massa besök av familj, släkt o vänner

-          Felix åkte på spa och fick sina äckliga tänder fixade

-          Vi åkte till syrran och firade hennes 26årsdag

-          Krypet fick ett namn, även om pappret inte skickades in förrän i december ;)

   


November

-          Sista besöket på sjukhuset med ultaljud av Krypets hjärta och allt såg bra ut!

-          Min far hälsade på

-          Föräldraträffarna drog igång

   


December

-          Firade ”minijul” på västkusten

-          Och riktiga jul på östkusten

-          Besök av R och M igen

-          Jag & Krypet lyckades ta oss till öppna förskolan för första gången

-          Vi överlevde ännu ett nyår!

   


Sammanfattningsvis känns det som att året bara har handlat om en sak, Krypet! Först en evig väntan och sen de mest fantastiska månaderna i vårt liv hittills!   

Av thecrazypack - 1 januari 2012 02:03

Krypet har överlevt sitt första nyår och det med bravur :) Lillkillen har sovit i vagnen i datorrummet när vi andra har tittat på en helt ok film, en riktigt dålig (vi såg inte ens klart den), samt lyssnat på härlig musik.

 


Så här oberörda är de två coola jyckarna i familjen. Himla skönt att de inte låter sig sittas av Parkers oro!

 


Nu är klockan över två och det smäller inte så mkt utanför längre. Dax att försöka få hundarna (PARKER) att kissa igen. Natti natt och Gott Nytt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards