the crazy pack

Alla inlägg under oktober 2011

Av thecrazypack - 12 oktober 2011 23:31

Två dagar i rad har Krypet videochattat m sin pappa när pappa har varit på jobbet. Blir en riktig internetunge av Krypet tror jag allt.


Idag ville Krypet inte sova på dagen. Inte ens när vi gick ut på promenaden och körde terrängkörning m vagnen somnade han! Behöver jag säga att det var en trött och ledsen grabb här hemma efter ett tag?! Så när han väl somnade hos mamma framför tvn vid 18-snåret vågade inte mamma flytta sig förrän för en halvtimme sen! Nu har mamma ätit och så behöver hon en dusch. Krypet sover hos pappa nu istället.

Av thecrazypack - 11 oktober 2011 21:23

Det är svårt att få till bloggandet just nu. Krypets pappa har återgått till jobbet och jag är numera ensam om att roa Krypet på dagarna. Och Krypet är av den åsikten att han skall roas och road är man bara om man har mammas fulla uppmärksamhet! :P  Men en kort sammanfattning om vad vi har haft för oss sen sist undertiden som Krypet fortfarande sover på pappas mage (istället för mammas mage).


I fredags fick vi som sagt besök av moster Fridus. Hon hade med sig ännu mer fina kläder till Krypet (som jag inte fått fotat, inte ens kameran lyckas jag få fram på dagarna). Värsta coola jeanshängslebyxorna fick han + 3 fina bodys   Han måste dock växa lite till innan han kan bära upp det där snyggt ;) Med moster fick Krypet sin första promenad i regn, vilket gick ypperligt. :) Gissar att moster fick några fina kort på killen med, men än så länge har jag inte fått se några (det påminde mig dock om att hon tog en massa fina när hon hälsade på honom när han låg på IVA, kanske skulle gå igenom dem (yay som om den tiden finns nu :P ) och lägga upp några här...)


Vi hoppar snabbt över till lördagen (annars hinner grabben väl vakna och skrika efter sin tutte m mat) då faster M kom och hälsade på. Nu satsade vi på lite större utflykt med fika, bilresande och vårt älskade tinnerö. Det blev en fin, lite kylig promenad som kanske inte blev så där jättelång. Plötsligt tog vägen slut och hällarna som D hade planera att vi skulle fika på var fulla av kor. I hagen bredvid alla korna (var massor m kor!) så stod en ensam kviga och romade vid staketet. Hennes hage var dock stor och såg tom ut, förutom en åkerholme med en stor fin ek på. Och givetvis ville vi fika under eken! Så The Crazy Pack traskade in i hagen med förhoppningen om att kvigan skulle stanna kvar i sin ände av hagen och prata m korna i hagen bredvid. Vi slog oss ner under eken, plockade upp fikat och hör plötsligt kvigan roma bakom ryggen på oss typ! Korna hade tröttnat på att prata m kvigan och dragit, så då lämnade hon så klart den änden av hagen och stod helt plötsligt inte alls långt borta! Efter att ha haft mindre trevliga möten m stutar och hundarna kändes det inte så lockande att dejta en kviga m Krypet! Men  kvigan tyckte vi var alldeles lagom läskiga och drog vidare, fikat kändes dock ganska så avklarat och vi tog oss ur hagen och hem igen. Väl hemma lagades det mat innan faster så småningom åkte hem.


Så söndagen... Vad gjorde vi då?? Sov kanske? Kollade på film? Äh jag minns ärligt inte! Men dagen förflöt alldeles för fort som vanligt och så kom en ny vecka och D fick återgå till jobbet.


Min och Krypets första dag hemma utan D var inge kul alls. Krypet hade ont i magen, ville amma, men skrek för full hals bara nån minut in i amningen, så han fick aldrig äta sig mätt utan var ledsen, trött och hungrig hela dagen = jag fick knappt i mig nån mat, fick inte gå på toa utan gick runt med en ledsen kille i famnen hela dagen (för satt jag still blev det ju hemskt!). Ända gången han va skapligt nöjd var när vi gick på vår dagliga promenad i skogen (i spöregn). Åka vagn på skogsstigar är toppen det tydligen!


Dagen har däremot varit jättebra. Killen har varit på bra humör och jag har säkert fått närmare 30 min (uppdelat i 3 pass) då jag inte behövt ha Krypet på mig, vilket inneburit att ja fått i mig mat, kunnat gå på toa och faktiskt känt mig lite mer som en människa. Nu på kvällen har jag även fått mig en välbehövlig dusch! Visste ni att man kan svettas som en gnu efter att man fött barn?! Ja tydligen 4 veckor efter man fött med :P


Ja just det. Idag är grabben 4 veckor! Helt otroligt vad tiden går! På torsdag är han en hel månad!! och inte har ja fått tummen ur att skriva någon förlossningsberättelse ännu heller :/ Vill verkligen få ner den innan det gått för lång tid. Har ju svårt att minnas delar av förlossningen från start liksom :P Hur blir det då inte om en massa månader?!


Nä nu skall jag göra nåt vettigt. Kanske hinner jag med det + att äta några mackor innan liten vaknar...


En bild på de två stora vovvarna från när Krypets farmor och farfar var här och vi fick en underbar dag i tinnerö bla

 

Av thecrazypack - 6 oktober 2011 20:45

Idag hälsade vi på Krypets pappas jobb. Krypet skötte sig exemplariskt, var vaken och inte allt för grinig. Självklart tyckte alla att han var sötast i världen! ;) Dessutom fick han ett fint paket av pappas ena arbetskompis (som själv skall ha barn i november!). Tackar så mycket!


Att Krypet var så trevlig och vaken under besöket fick vi äta upp senare ikväll. Tidsmässigt så brukar Krypet sova då vi var på universitetet, så han vart lite väl trött nu till kvällen och blev ordentligt ledsen. Tus nog så funkar bärsjalen som ett mirakel (ta i trä!) för ledsen trött unge som varken vill äta, sova eller vara vaken. Så sen nån timme tillbaks har jag en varm mysig bebis sovandes mot min mage/bröst och det är så skönt (jämfört m en ledsen övertrött pojke som bara är arg).


Imorgon får vi besök av moster Fridus vilket kommer bli kul. Sen på lördag kommer faster M, vilket så klart oxå blir kul. :) Sen har vi söndag att ta igen oss på innan det blir ny vecka och pappa måste återgå till jobbet! :(


Världens sötaste Kryp  

 


Av thecrazypack - 5 oktober 2011 12:10

Önska dig aldrig sömn när du har ett litet Kryp! För självklart blev det inte mkt sömn inatt. Krypet blev superledsen vid 3 amningen och lyckades först inte äta alls och allt blev bara pannkaka enligt honom. :( Vet ni hur ont det gör att ha en superledsen liten bebis som man inte vill annat än göra glad igen, men inte kan?! Han lät sig tröstas efter en stund iaf och efter ett tag lyckades vi även amma innan vi lyckades få Krypet att somna igen. Men själv kunde jag inte somna, utan låg och vakade över lillplutten för att försäkra mig att han andades som han skulle och inte var för orolig i sömnen. *suck* Själv sov jag först när D gått upp och satt sig för att roa ett vaket Kryp nu på morgonen.


Nu försöker jag få i mig lite frukost och sen tar vi kanske en promenad i höstvädret eller nåt...

Av thecrazypack - 4 oktober 2011 22:29

Det är vad jag har gjort det senaste dygnet! Krypet har tyckt att det är lagom att äta m 90 min mellanrum ungefär! Och då snackar vi 90 min mellan amningsstarterna! Vilket har gett mig ungefär en timme att försöka hinna med annat på (som att mata mig själv imellanåt eller sova). Jag har försökt förklara för Krypet att han gärna kan passa på och äta lite mer när han väl äter, men nä trots att han inte längre (alltid) somnar ifrån efter 5-10 min så verkar han tycka att det är ganska lagom att äta så länge, sen blir det mest tramsande m tutten och själv sitter jag och hoppas att Krypet kanske skall äta lite till. Jag som tyckte det var svårt att hinna m annat än Krypets mat när vi låg på sjukhuset och han skulle ha mat var 3e timme! Då var det visserligen amma, sonda, pumpa som gällde och det tog ju ca 90 min bara det, men ändå. Ibland saknar jag sonden som kunde fylla upp ungen riktigt mätt ;)


Jag känner mig som en mjölkkossa stundtals och det blir ju knappast bättre av att jag knappt får prata i närheten av Krypet när han sover hos pappa. För gör jag det så vaknar Krypet och inser att han ju vill ha tutte :P Tur han är så förbannat söt alltså! Ni skall se honom när han är så där lagom nöjd och belåten efter att ha ätit och sen baa vill ligga och tramsa m tutten!   Tyvärr kommer jag inte lägga upp nån film på det åt er att se, för så sugen är jag inte på att blotta mina tuttar på internet :P


Annars så har vi hunnit med ett besök på bvc idag. Krypet hade gått upp lite lagom i vikt och väger nu 4195 gram (om jag inte minns fel). Han höll humöret uppe förvånansvärt bra när vi var där, vilket ju var trevligt. :) När vi kom hem så tog vi på hundarna selarna och gick m dem direkt då det var så fint väder. Det var nog dygnets längsta amningspaus, då vi blev ute i 2½h utan att Krypet ammades en enda gång!


Nu skall jag fixa sängen, kanske hinna borsta tänderna och sen hoppas jag få krypa ner i sängen (efter att ha ammat igen gissar jag) och få sova iaf några timmar i streck inatt!


Krypet lipar åt mamma

 

Av thecrazypack - 3 oktober 2011 12:39

Krypet passar bra in i The Crazy Pack   

 

Ovido - Quiz & Flashcards